تمجید لالوویچ از حضور زنان ایران در مسابقات جهانی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به اولین حضور زنان ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و نوشت: فدراسیون کشتی ایران اوایل این ماه ده‌ها زن ورزشکار ایرانی را به مسابقات قهرمانی جهانی گراپلینگ 2015 در آنتالیای ترکیه فرستاد.

0

به‌ گزارش ‌به دخت به نقل از ایسنا‌، اتحادیه جهانی کشتی در این باره نوشت: این اولین بار است که زنان ایرانی در مسابقات کشتی جهانی شرکت می‌کنند. اعزام زنان کشتی‌گیر ایرانی به مسابقات جهانی آنتالیا در حالی اتفاق افتاد که تابستان امسال زنان ورزشکار در ایران در مسابقات کشتی با کمربند آسیا شرکت کردند.

پیش از اعزام شدن به مسابقات جهانی گراپلینگ، زنان ایرانی در یک کمپ 12 روز تمرین کردند. با وجود این که زنان کشتی‌گیر ایرانی تجربه زیادی ندارند توانستند از این موقعیت برای پیدا کردن تجربه بیشتر بهره مند شوند.

میمنت قاسم آبادی، مدال آور نقره وزن 64 کیلوگرم ایران گفت: من افتخار می‌کنم که به عنوان عضوی از تیم ‌ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردم. حریفان بسیار خوبی داشتم. آنها به دلیل کم بودن تجربه ام توانستند مرا شکست دهند. با این حال خوشحالم که شانس شرکت کردن در این مسابقات را داشتم.

زنان کشتی‌گیر ایران با حجاب کامل مسابقه دادند و طبق گفته قاسم آبادی تمامی مسئولان و برگزار کنندگان مسابقات به مذهب و فرهنگ زنان ایرانی احترام گذاشتند.

لباس‌های فرم کشتی‌گیر‌ان زن ایرانی گام مثبتی به سوی جلو بود و انگیزه‌ای برای زنان ایرانی خواهد بود تا تلاش کنند و در مسابقات کشتی شرکت کنند.

نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی نیز در این باره گفت: تمامی رشته‌های کشتی از جمله کشتی المپیکی، گراپلینگ ، کشتی با کمربند و کشتی ساحلی همه اینها هدفشان گردآوری ورزشکاران و نزدیک کردن آنها به هم است. فدراسیون کشتی ایران سخت تلاش کرد تا بتواند حضور زنان ایرانی در مسابقات را افزایش دهد. ما متوجه این تلاش شده‌ایم و آنها را تشویق می‌کنیم.

/انتها‌ی‌ متن/

درج نظر