تقدس‌زدایی از خانواده، مهمترین آسیب تمدن الحادی جدید

0

مشاور امورخانواده و جوانان وزیر ارشاد با بیان اینکه در ایران با بحران‌های خانواده در زمینه‌های مختلف روبرو هستیم، افزود: یکی از مهم‌ترین بحران‌های خانواده که باید در عرصه دانشگاهی به فکر باشیم همین تقدس‌زدایی از خانواده است.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا ،منطقه فارس، دکتر محمود گلزاری در مراسم گشایش دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی که تحت عنوان «گام نخست» در شیراز برگزار شد، افزود: تقدس‌زائی، مهمترین آسیب تمدن الحادی جدید به‌ شمار می‌رود که هدف آن وارد کردن ضربه به بنیاد خانواده و سست کردن بنیان‌های جامعه است. تمدن الحادی جدید از همه چیز تقدس‌زدایی می‌کند تا انسان به لجن و بدبویی تنزل پیدا کند که قبل از دمیدن روح خدا در او بوده است.

وی یکی از عرصه‌های مهم مبارزه با توحید و دین در عرصه اجتهاد را تقدس‌زدایی از خانواده دانست و گفت: خانواده در نظام توحیدی یک امر مقدس است لذا مهم‌ترین تلاش دیدگاه‌های غیرتوحیدی و اردوگاه ضدخدا و دین، تقدس‌زدایی از این موضوع است.

گلزاری ادامه داد: نظام مادی به‌ویژه بعد از پیدایش علوم جدید، مبتنی بر آزمایش و مبانی فلسفی آن‌ها بر مسئله قطع ارتباط با خدا مبتنی است، بنابراین دیدگاه توحیدی ندارد این در حالیست که در نظام توحیدی هر چیزی که به تدریج و مرحله به مرحله رشد و نمو پیدا می‌کند تا به تمامیت خود نائل شود، در دست خداوند است اما در نظام مادی این ارتباطات قطع می‌شود.

وی افزود: در نظام توحیدی اشیاء، انسان‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها ارزش واحدی ندارند. به عنوان مثال شب جمعه با شب چهارشنبه یکسان نیست یا مکه با ریاض متفاوت است، زیرا در این دیدگاه رنگ تقدس به برخی از زمان‌ها، مکان‌ها، انسان‌ها و موجودات زنده می‌زنند. در این نظام وقتی که با امری مقدس مواجه می‌شویم در حقیقت با حریم و حرمت روبرو هستیم. به عنوان نمونه در مسجد که مقدس است نمی‌توانیم یکسری کارهای عادی انجام دهیم، اما در نظام مادی بعد از علوم جدید این گونه نیست.

گلزاری در پایان با بیان اینکه نظریه‌های تکاملی و روان‌شناسی نظام مادی قصد دارد مرز بین مقدس و نامقدس از بین برود، گفت: حمله‌هایی که به نظام توحیدی و دین انجام می‌شود، همگی به مسئله تقد‌س‌زدایی در این نظام بازمی‌گردد. در نظام مادی تلاش می‌شود که کل موضوع ازدواج را در ارضای غریزه جنسی خلاصه کنند و در چنین حالتی اصلا چرا ازدواجی انجام شود؟ در این نظام به همان اندازه که به دین در حالت‌های مختلف حمله می‌شود، به مظاهر دینی مثل روحانیت، مکان‌های مقدس و کتاب‌های آسمانی و … نیز حمله می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر