تفاهم نامه مبنی بر رشد و تعالی زنان منعقد شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: به منظور همکاری مشترک بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در زمینه تدوین برنامه ششم توسعه استان از طریق همکاری مشترک بین دستگاهی تفاهم نامه ای دو جانبه منعقد می کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایمنا، محمد حسن قائدیها با اشاره به موضوع تفاهم نامه افزود: همکاری فی ما بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان براساس سیاست گذاری و راهکارهای موجود جهت نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر رشد و تعالی زنان به عنوان مهمترین قشر جامعه به عنوان موضوع این تفاهم نامه است.

تفاهم نامه مبنی بر رشد و تعالی زنان منعقد شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اظهاراتش به تعهدات آموزش و پرورش در قبال این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: از جمله تعهدات آموزش و پرورش استان اصفهان می توان به همکاری های لازم در توانمندسازی زنان از طریق اجرای برنامه های فرهنگی با رعایت مقررات به گونه ای که علاوه بر زنان فرهنگی، دانش آموزان دختر و اقشار مختلف زنان و دختران جوان را دربرگیرد اشاه کرد.
وی ادامه داد: مشارکت و همکاری در برگزاری گردهمایی ها، کنفرانس ها، همایش ها، سمینارها، دوره های تخصصی، نشست های علمی و کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف با همکاری و توافق طرفین در راستای شرح وظایف و ماموریت های محوله در قالب اطلاع رسانی به فرهنگیان و دانش آموزان با استفاده از فضا و نیروی انسانی موجود با لحاظ کلیه ضوابط قانونی از دیگر تعهدات آموزش و پرورش است.
 قائدیها بیان کرد: پیش بینی تمهیدات لازم جهت استفاده از ظرفیت های موجود آموزش و پرورش به منظور رفع نیازمندی حوزه های زنان در زمینه امور آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و تعامل بین دستگاهی با رعایت قوانین و مقررات و استفاده از فرصت های خالی مدارس جهت ارائه آموزش های لازم در زمینه های ورزشی، فرهنگی و آموزشی به زنان و دختران در عرصه های مختلف با در نظر گرفتن ضوابط قانونی و توافق طرفین از دیگر تعهدات اداره کل آموزش و پرورش در این راستا است.
وی با اشاره به مطلب فوق گفت: از دیگر تعهدات آموزش و پرورش می توان به فراهم آوردن زمینه های لازم جهت مطالعه، بررسی و برنامه ریزی مناسب برای آموزش و بالا بردن سطح کارایی و دانش عمومی در حوزه زنان و همکاری و مساعدت در انجام بازدیدهای علمی، آموزشی و فرهنگی براساس شرح وظایف مربوطه اشاره کرد.
وی، تهیه بانک اطلاعاتی از اساتید، مربیان و فعالان فرهنگی توانمند و فعال در حوزه آموزش و پرورش جهت اجرای طرح های حوزه بانوان استان را از دیگر تعهدات آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: مشارکت در انجام سایر فعالیت ها و زمینه های مرتبط نیز از دیگر تعهداتی است که باید به آن عمل کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به روش اجرایی این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته اجرایی با عضویت نمایندگان طرفین تفاهم نامه، تشکیل جلسات توسط نمایندگان طرفین و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در چارچوب این تفاهم نامه و اتخاذ تصمیمات لازم توسط نمایندگان و اجرای ان در قالب صورت جلسه پس از تایید نهایی دستگاه مربوطه از جمله روش های اجرایی این تفاهم نامه هستند.
وی به مدت اجرای این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه از زمان امضا به مدت 3 سال مبادله شده است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.
محمد حسن قائدیها تاکید کرد: امروز می توان در حوزه زنان فعالیت های گسترده ای انجام داد و این آمادگی را اعلام می کنیم که در زمینه های مختلف کارهای مختلفی انجام دهیم و امضای این تفاهم نامه را به فال نیک می گیریم.

/انتهای متن/

درج نظر