تغییر جنسیت، مساله امروز امریکایی ها

طبق نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه Ipsos، تغییر جنسیت بیشتر از سایر افراد، مسئله  زنان و جوانان در امریکاست.

0

نویسنده : دانیل تروتا/

مترجم: نساءالعلیه خلیلی/

نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه Ipsos نشان می دهد که جوانان و زنان در مقایسه با سایر افراد جامعه بیشتر بر این عقیده هستند که  باید از سرویس بهداشتی عمومی متناسب با هویت و ساختار بدنی افراد استفاده شود.

2039 نفر در نظرسنجی مورخ 12 الی 18 آپریل این موسسه ها مورد پرسش قرار گرفتند.

به تازگی در ایالت کارولینای شمالی قانونی تصویب شده است که به موجب آن مردم باید از سرویس بهداشتی های عمومی مطابق با جنسیت مادرزادی خود استفاده کنند.

در حال حاضر این مسئله موجب تقابل و اختلاف نظرهایی در بیشتر بخش های جامعه­ی امریکا به ویژه این ایالت شده است چرا که این ایالت دارای کسب و کارهای بزرگ و محل حضور ستارگان راک است و این قانون توسط این افراد مورد تحریم قرار گرفته است.

بر طبق این نظرسنجی، مردم آمریکا در رده سنی 18 تا 29 سال به نسبت 2 به 1 با استفاده فراجنسیتی از سرویس های بهداشتی عمومی  موافق هستند. در حالی که  این نسبت در میان امریکایی های 60 سال به بالا با نسبت 2 به ا  معکوس  رده سنی فوق است. این دسته از افراد معتقدند باید استفاده از سرویس بهداشتی عمومی بر اساس جنسیت مادرزای اجباری باشد.

بر اساس این نظرسنجی 44 درصد زنان موافق این موضوع بودند که مردی که از طریق دگردیسی یا تغییری خودخواسته جنسیت شان عوض شده و از مرد به زن تبدیل شده اند، می تواند از توالت عمومی زنان استفاده کند. در حالی که 39 درصد از زنان آمریکایی مخالف این امر بوده و خواستار آن بودند که افراد تغییر جنسیت داده از سرویس عمومی مردانه استفاده کنند و به گفته این 39 درصد، مردانی که تغییر جنسیت دادند باید با توجه به هویت اصلی و متناسب با جنیست اولیه مردانه خود از سرویس بهداشتی عمومی مردانه استفاده کنند.

دبی دلرا، 65 ساله، جمهوری خواه و پشتیبان دونالد ترامپ از بخش مرکزی نیو جرسی در این باره می گوید: تا زمانی که افراد تغییر جنسیت داده به کسی آسیب و ضرری وارد نسازند و برای کودکان مزاحمت ایجاد نکنند، باید با آن­ها مانند افراد عادی و  دارای حقوق اجتماعی برابر و یکسان برخورد شود. در مجموع،  در این زمینه جامعه آمریکا به شدت دچار انشقاق شده است و علت آن است که 43 درصد از جامعه امریکا بر این عقیده اند که مردم باید  بر اساس جنسیت واقعی و مادرزادی خود، از امکانات و سرویس های بهداشتی استفاده کنند و این در حالی است که 41 درصد با این موضوع مخالفت می کنند.

هویت جنسی برای عده زیادی واژه جدیدی است. جنبش حقوق مردان همجنس باز در چندین سال اخیر به سرعت پیشرفت کرده و به نظر می رسد چنین جنبشی گسترده تر نیز خواهد شد که در این زمینه تلاش های فراوانی انجام می دهد.

برطبق این نظرسنجی 92 درصد از مردم واژه تغییر جنسیت را شنیده اند؛ در واقع این  واژه  به طیفی از افراد اطلاق می شود که نمی خواهند جنسیت مادرزادی و طبیعی خود را بپذیرند.

دموکرات ها در حدود 29 الی 57 درصد و مردم ساکن کلان شهرها بیشتر به افراد همجنس باز اجازه استفاده کردن از سرویس بهداشتی را می دهند و این در حالی است که افراد حزب جمهوری خواه در حدود 23 تا 64 درصد موافق استفاده از سرویس های بهداشتی بر اساس شاخص مادرزادی هستند.

نیوانگلند و نورت ایست (Northeast ) مناطقی هستند که اکثرا موافق این موضع هستند که  افراد همجنس باز با توجه به هویت کنونی خود از سرویس های بهداشتی استفاده کنند.

اما تاکید بخش های جنوب، جنوب شرقی و جنوب غربی بیشتر بر استفاده این افراد از سرویس های عمومی با توجه به جنسیت مادرزادی انها است و برای افراد این نواحی شاخص تولد درجه اهمیت بسیاری دارد.

افرادی که به صورت مرتبط به  کلیسا می روند به نسبت سایر افراد دوبرابر بیشتر با قانون کارولینای شمالی موافق هستند. در میان رده سنی 18 تا 29 سال حدود 29 تا 62 درصد از حقوق همجنس بازان طرفداری می شود؛ در حالی که،  53 درصد از افراد 60 سال به بالا خواستار استفاده افراد همجنس باز از سرویس های عمومی براساس جنسیت مادرزادی خود بودند.

دیل گاروی 76 ساله، از ایالت واشنگتن می گوید: نگرانی هایی از سوی افراد همجنس باز برای چشم چرانی و ایجاد مزاحمت برای افراد عادی وجود دارد. از نظر او جنسیت واقعی و مادرزادی مهم است. چرا که او خاطره هایی از اواخر دهه 1980  در مورد تغییر جنسیت مرد کارگری دارد که از مرد به زن تغییر جنسیت داده بود و در سرویس بهداشتی های عمومی برای زنان ایجاد مزاحمت می کرد.

منبع:یاهو

درج نظر