تشکیل «مرکز عالی زنان» گامی مؤثر برای ایجاد همدلی در حوزه زنان است

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: تشکیل «مرکز عالی زنان» برای ایجاد همدلی و همزبانی بین مسئولان لازم و ضروری است تا جلوی اختلاف سلیقه‌ها گرفته شود تا اندیشه‌ها و فکرهای نو جایگاه خود را پیدا کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، فرشته روح افزا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «همدلی و همزبانی دولت و ملت» گفت: همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری فرمودند حول محور دین مبین اسلام است، مسلما ما با معاندان و مخالفان دین نمی‌توانیم همدل و همزبان شویم و ما همدل و همزبان با جریان‌هایی می‌شویم که خط قرمزهای نظام را نشکنند.

وی اظهار داشت: ما باید به تبعیت از مقام معظم رهبری با هماهنگی و تعامل بیشتر با هم کار کنیم و شعار امسال می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد برای شکل گیری مرکز عالی زنان که مقام معظم رهبری مدنظرشان بود تا از موازی کاری و از حذف یکدیگر پرهیز کنیم و مانعی برای کار هم نباشیم و به نوعی اختلاف سلیقه‌ها کنار گذاشته شود تا اندیشه‌ها و فکرهای نو جایگاه خود را پیدا کند تا بتوانیم به دستاوردهای جدیدی در حوزه زنان دست پیدا کنیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: اگر این اتفاق صورت بگیرد باعث می‌شود بسیاری از طرح‌هایی که به نفع جامعه زنان کشور است اجرایی شود و اگر نقصی هم وجود دارد با کمک فکری یکدیگر آن نواقص را برطرف کنیم.

روح افزا تصریح کرد: همدلی به این معنی نیست که از یکدیگر انتقاد نکنیم در یک خانواده مادر و پدر برای تربیت فرزندانشان گاهی نقد می‌کنند، مانع ایجاد می‌کنند و گاهی نیز نصیحت می‌کنند اما در نهایت تلاش می‌کنند فرزندان خود را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: ما همه مسلمان هستیم در یک کشور زندگی می‌کنیم و معتقد به ولایت هستیم و همه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم به نظر می‌رسد باید جلوی اختلاف سلیقه‌ها گرفته شود و در مطرح کردن عقاید شخصی باید توجه زیادی به ملاحظات کلی داشته باشیم و نگاهمان به ارتقا و پیشرفت کشور باشد.

روح افزا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه با هم کار می‌کنیم به این معنا نیست که عده‌ای هر کاری می‌خواهند انجام دهند و بقیه به دلیل همزبانی ساکت شوند این برداشت اشتباه است چون در اینصورت ممکن است اشتباهات بزرگی رخ دهد که در آینده قابل جبران نباشد.

روح افزا ادامه داد: این شعار به این معنی نیست که ما با هم چالش نداشته باشیم چراکه در برخورد اندیشه‌ها است که انسان‌ها رشد می‌کنند بحث همدلی و همزبانی یعنی ما به قدری با وحدت کامل و دلسوزی با هم کار کنیم که مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم و با دلسوزی بیشتری به کار بپردازیم و خط قرمزهای نظام را مد نظر داشته باشیم و در مقابل معاندان نظام در یک جبهه باشیم.

وی اظهار داشت: در جنگ 8 ساله همه با هم همدل شدند، ایستادند، جنگیدند و به نتیجه رسیدیدم هم اکنون نیز باید همه، همدل و متحد در مقابل هجمه‌هایی که به کشور وارد می‌شود بایستیم و حتی امروزه همدلی را در یمن، سوریه و فلسطین نیز نیاز داریم و این موضوع بحثی است که در تمام دنیا به آن نیاز داریم و به جای پرداختن به اختلاف سلیقه‌ها و حساب‌های شخصی در مقابل دشمنان وحدت رویه داشته باشیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: مرکز عالی زنان در حوزه زنان می‌تواند بسیار در این زمینه تأثیر گذار باشد و تا زمان شکل گیری آن مرکز هم حول محوریت الگویی حضرت زهرا(س) باید عمل کنیم و با وحدت کلمه در مقابل جبهه مخالف بایستیم، اما اگر کسی بخواهد به مبانی اعتقادی و اسلامی ما ضربه بزند نمی‌توانیم با آنها همدل و همزبان شویم.

روح افزا اظهار داشت: این رهنمود مقام معظم رهبری اگر در تمام حوزه‌ها رعایت شود با سرعت بسیار زیادی جامعه را به سمت پیشرفت می‌برد و با وحدت کلمه تمام قدرت‌ها به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود که می‌تواند مشت محکمی بر دهان بیگانه باشد و امیدواریم با عمل کردن به این رهنمود مقام معظم رهبری بتوانیم الگویی برای سایر کشورها باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر