ترويج ازدواج دانشجويي راهکار کاهش سن ازدواج است

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ترويج ازدواج دانشجويي را از جمله راهکار هاي کاهش سن ازدواج دانست و گفت: ازدواج نيز مانند هر بخش از زندگي بايد در زمان درست انجام شده و از تعويق آن به سنين بالا خودداري شود.

بيژن نوباوه وطن اظهار کرد: ازدواج مثل هر مرحله اي از زندگي بايد در زمان مقرر خود انجام شود و اگر اين مرحله از زندگي افراد، به لحاظ اقتصادي و فرهنگي عقب افتاد، علاوه بر خود فرد، جامعه هم در آينده با مشکلاتي رو به رو خواهد شد.
وي عوامل متعددي را در بالا رفتن سن ازدواج جوانان مؤثر خواند و گفت: از جمله عوامل، اقتصادي و فرهنگي است که البته شرايط اقتصادي هم به مسائل فرهنگي جامعه بر مي گردد.
نوباوه ادامه داد: پيشتر جوانان زندگي را در خانه هاي 10- 12 متري آغاز مي کردند، در حالي جوانان امروزي مي خواهند در خانه هاي 120 متري زندگي کنند که اين امر نشان دهنده اين است که برخي تمايلات در جوانان امروزي نسبت به جوانان گذشته تغيير کرده که نمي توانند به يک ازدواج ساده روي آورند.
وي با بيان اينکه مشکلات اقتصادي و فرهنگي هر کدام به نوبه خود در بالا رفتن سن ازدواج تاثير گذار است، افزود: در شهرهاي بزرگ نسبت به کوچک، مسائل فرهنگي در بالارفتن سن ازدواج مؤثر بوده و همين مسئله باعث شده تا دشمنان جمهوري اسلامي دست به کار شوند تا علاوه بر اينکه تمايل به ازدواج را در بين جوانان کم کنند، مسائل رايج در کشورهاي غربي از جمله داشتن رابطه به جاي ازدواج که همان ازدواج هاي سفيد است را در جامعه رواج دهند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس يکي از راهکارهاي مؤثر در کاهش سن ازدواج جوانان را، ازدواج هاي دانشجويي دانست و گفت: مراحل فرهيختگي و بهترين مرحله آن يعني دوره دانشجويي، يکي از بهترين مراحلي است که انسان مي تواند شناخت کافي از طرفين پيدا کند و علاقه مند به زندگي مشترک شود که اين امر در ايران رواج پيدا کرده است.
وي تاکيد کرد: ازدواج دانشجويي مي تواند يکي از موفق ترين ازدواج ها باشد چرا که شناخت افراد تقريبا در اثر رفت و آمد دوران دانشجويي کامل مي شود و مي توانند با شخصيت يکديگر بهتر آشنا شوند، البته اين در صورتي مقدور است که شرايط اقتصادي آن ها هم فراهم شود تا با گذشت زمان دچار مشکل نشوند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اقذامات مجلس براي ترويج و تسهيل ازدواج جوانان گفت: مجلس شوراي اسلامي علاوه بر تصويب قانون تسهيل ازدواج جوانان، سازمان ملي جوانان را از سازمان ورزش جدا کرد تا بهتر از اين ها به امر مقدس ازدواج پرداخته شود که به دليل مشکلات مالي زياد در اين زمينه به نتيجه اي نرسيديم.
به گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نوباوه گفت: نگاه به ازدواج، نگاه به زندگي سالم است که اگر تعريف جامعه از زندگي سالم به دليل تاثيرگذاري فرهنگ غلط بيگانه عوض شود تعابير ديگري به وجود مي آيد که مفاهيم ارزشي در جامعه را بي رنگ مي کند.

/انتهای متن/

درج نظر