تحقق طرح بیمه زنان خانه‌دار هزار میلیارد ریال نیاز دارد

رئیس فراکسیون امور بانوان مجلس شورای اسلامی، اعتبار لازم برای تحقق طرح بیمه زنان خانه‌دار را هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، فاطمه رهبر در کاشان با اشاره به طرح بیمه زنان خانوار اظهار کرد: طی ملاقاتی که در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تأکید داشتند که باید خانه‌داری شغل محسوب شود، لذا این امر ما را به آن فکر داشت که طرح بیمه زنان خانوار را در ستور کار خود قرار دهیم.

خبرگزاری فارس: تحقق طرح بیمه زنان خانه‌دار هزار میلیارد ریال نیاز دارد

وی در مورد علت انتخاب طرح بیمه زنان خانه‌دار، افزود: اعتقاد ما این بود که بانوانی داریم که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ولی از امتیاز کار در بیرون منزل انصراف داده و تنها به خانه‌داری و کنار خانواده بودن پرداخته‌اند که این قشر بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترکشان اگر در تنگنای مالی قرار بگیرند با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در سن کهنسالی روبرو می‌شوند و لذا نیازمند حمایت می‌باشند.

رئیس فراکسیون امور بانوان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صورت عدم تحقق این طرح، جمعیت زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش می‌یابد، گفت: این نوع افزایش در شأن بانوان ایرانی به ویژه قشر تحصیل کرده و نظام جمهوری اسلامی نیست.

رهبر، اعتبار لازم برای تحقق طرح بیمه زنان خانه‌دار را یکهزار میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: متأسفانه با جابجایی دولت فعلی و قبلی این بودجه محقق نشد و ما آنرا مجدداً در سال 93 در صحن علنی مجلس تصویب کردیم که به دلیل بار مالی زیاد و نیز اعتقاد شورای نگهبان مبنی بر تبدیل این طرح به لایحه و ارائه توسط دولت، هنوز به اجرا درنیامده است.

این نماینده مردم تهران اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم رایزنی‌هایی که در دو سال اخیر در معاونت ریاست جمهوری کرده‌ایم هنوز این لایحه توسط دولت به مجلس نیامده است.

رهبر، بر ضرورت اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار تأکید کرد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد دیگر ما شاهد این نیستیم که دختران جوان ما به دلیل اینکه منابع مالی و هزینه‌های زندگیشان تأمین شود به هر قیمتی به هر شغل نامناسبی تن دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد اعطای کرسی مستقل نمایندگی مجلس شورای اسلامی به شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی که در شهرستان آران وبیدگل مشاهده کردم اعتقاد دارم که خواسته مردم فهیم و مؤمن آران وبیدگل به داشتن یک نماینده مستقل برای این شهرستان بحق است و در مجلس شورای اسلامی نیز از این موضوع حمایت می‌کنم.

/انتهای متن/

درج نظر