تجلیل از 5 بانوی قرآنی یمنی

0

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه این همایش 30 اردیبهشت ماه برگزار می شود گفت: در این همایش 12 بانوی فعال قرآنی از داخل کشور و 7 بانوی قرآنی در بخش بین الملل تجلیل می شود.
به گزارش به دخت به نقل از شفقنا، معصومه فرزانه دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت های قرآنی بانوان، به برکت خون شهداء و به برکت رهبری امام خمینی که تحولات اخلاقی و رفتاری در بانوان ایجاد کردند امروز به جایگاهی رسیده ایم که فعالیت بانوان قرآنی به بالندگی دست یافته و می توانیم همایشی برای تجلیل از آنها برگزار کنیم.
او با اشاره به اینکه زنان با توجه به نقش مادری و محوری خود در خانواده در صورت انس با قرآن، تلاوت با قرآن و عمل به قرآن می توانند فرزندان شایسته ای تربیت کنند، گفت: این زنان سبک زندگی قرآنی و دینی را به هم آمیخته و آموزه های خود را در جریان زندگی عملیاتی می کنند.
فرزانه با اشاره به اینکه تجلیل از اینگونه از بانوان از اهداف و محورهای این همایش است افزود: اوقاف طی شش سال برگزاری این همایش با عنایت مسئولان و نگرش رئیس سازمان در کنار مسابقات بین المللی قرآن کریم، این همایش را برگزار می کند.
مشاور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزاری این همایش دارای مقدمات و فرایندی است افزود: در کنار این همایش که فعالیتی تبلیغی و ترویجی محسوب می شود نشست های تخصصی نیز برگزار می شود که امسال در روز بیست و یک اردیبهشت ماه نشست هم اندیشی با حضور کارشناسان و اساتید قرآنی به منظور ارتقای فعالیت های قرآنی بانوان برگزار شد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته نیز جلسات هم اندیشی برای آسیب شناسی موانع و مشکلات پیشرفت های فعالیت قرآنی بانوان برگزار شد تصریح کرد: بر روی نتایج به دست آمده کارهای پژوهشی انجام گرفت و ماحصل این فعالیت ها راهکارهای برون رفت از این موانع شد تا در نهایت جامعه ما منور به نور قرآن شود و این نهضت قرآنی تداوم یابد.
فرزانه با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بخش بین الملل به این همایش افزوده شده است گفت: طی فرایند برگزاری این همایش مکاتباتی با دستگاههای فرهنگی و قرآنی صورت گرفت که در نهایت 150 نفر از بانوان قرآنی از طرف مراکز فرهنگی و قرآنی به دبیرخانه همایش معرفی شدند.
مسئول کمیته بانوان سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم،ادامه داد: به جهت پوشش حداکثری بانوان قرآنی کشور امسال برای نخستین بار فراخوان این همایش در سایت رسمی سازمان اوقاف و همچنین سایت رسمی مسابقات بین المللی قرآن قرار گرفت و شاخص های همایش مطرح شد که در نهایت 50 نفر نیز از سراسر کشور از این طریق مستندات خود را ارسال کردند.
او اضافه کرد: در مجموع مستندات 200 بانوی قرآنی کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت 12 نفر برگزیده شدند که یکی از آنها بانو مجتهده صفاتی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشور است.
فرزانه با بیان اینکه در بخش بین الملل نیز هفت نفر از بانوان تجلیل خواهند شد گفت: با تعامل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 25 کشور جهان 50 نفر از بانوان قرآنی معرفی شدند که براساس داوری های صورت گرفته هفت نفر از آنان برگزیده شدند.
دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی اضافه کرد: در عصر روز همایش نشست هم اندیشی با اساتید، پژوهشگران و بانوان فعال قرآنی جهان اسلام در بخش بین الملل برگزار خواهد شد.
او با بیان اینکه در همایش امسال با اتکا به رهنمودهای قرآنی مبنی بر ایستادگی در برابر ستمگران پنج نفر از بانوان یمنی حضور خواهند داشت گفت: این حضور نمادین بیعت و اعلام آمادگی بانوان قرآنی کشور با مقام معظم رهبری است تا در صورت لزوم برای دفاع از مظلومان بویژه بانوان یمن اقدام کنیم.
فرزانه با اشاره به اینکه در بخش داخلی در دوازده عرصه بانوان برگزیده انتخاب شدند تصریح کرد: بانوان ایثارگر قرآنی، مادران موفق قرآنی، خانواده های قرآنی، داوران پیشکسوت، واقف قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن، پژوهش های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، فعالیت های هنری قرآن، فعالیت های ورزشی و علمی توسط بانوان قرآنی از جمله عرصه های انتخاب بانوان برتر بوده است.
مسئول کمیته بانوان سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، اضافه کرد: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و بانو مجتهده صفاتی راس ساعت 10 در سالن اجلاس برگزار می شود.
او با بیان اینکه بازدید از بخش قرآنی سیما، بیت حضرت امام در جماران، حوزه علمیه بانو امین از جمله برنامه های جانبی این همایش است گفت: برگزیده گان این همایش در بخش بین الملل از کشورهای تونس، عمان، لبنان، آذربایجان، پاکستان، اندونزی و عراق هستند.
/انتهای متن/

درج نظر