تأکید بر حضور کیفی زنان در مجلس به جای حضور کمّی

کارشناس امور زنان با بیان اینکه نباید به دنبال افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس باشیم گفت: باید تلاش کنیم کیفیت حضور زنان در مجلس را بیشتر کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، لیلا استیری گفت: در روزهای اخیر شاهد این هستیم که موضوعاتی برای افزایش حضور زنان در مجلس از گوشه و کنارها شنیده می‌شود اما به دنبال این اصرارها باید به این سؤال پاسخ دهیم که با افزایش حضور سیاسی زنان در مجلس به دنبال رسیدن به چه هدفی هستیم.

وی ادامه داد: با طرح این پیشنهادها اگر به دنبال رفع مشکلات و معضلات زنان جامعه هستیم بهتر است فرهنگ این موضوع در جامعه شکل بگیرد و این تفکر ایجاد نشود که تنها با افزایش حضور زنان در مجلس می‌توانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم چراکه اگر این فرهنگ وجود داشته باشد و اهتمام برای حل مشکلات این قشر به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد با همین تعداد از نمایندگان زن حاضر در مجلس نیز می‌توان مشکلات را حل کرد.

این کارشناس حوزه زنان اظهار داشت: اگر به دنبال افزایش حضور سیاسی زنان در جامعه هستیم و یا اگر به دنبال حل مشکلات حوزه زنان هستیم در هر دو صورت می‌توانیم با راه اندازی مرکز فراقوه‌ای زنان که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، می توان به آنها دست پیدا کرد.

استیری افزود: تأکید و اصرار برای افزایش حضور زنان باعث ایجاد نگاه جنسیتی در انتخابات‌ها می‌شود که نتیجه آن تقابل دیدگاه‌ها است و این تقابل تعارضاتی را ایجاد می‌کند که نه تنها باعث حل مشکلات نمی‌شود بلکه بر مشکلات موجود نیز دامن می‌زند و بر روند قانون گذاری نیز تأثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مسئله زن و خانواده مسئله اصلی و درجه یک کشور است و وقتی که می‌خواهیم نیمی از کرسی‌های مجلس را به زنان اختصاص دهیم در حقیقت با این کار، آنها را از خانواده که مسئولیت اصلی زنان در آنجا تعریف شده است دور می‌کنیم که تبعات منفی آن بسیار بیشتر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم که مسائل مربوط به زنان نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار شود و همانطور که پرداختن به مشکلات هر قشری و حل آنها وظیفه تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی است باید فرهنگ پرداختن به مشکلات حوزه زنان نیز ایجاد شود.

/انتهای متن/

درج نظر