بیانیه جمعیت فاطمیون در اعتراض به حاشیه های مراسم افطاری رئیس جمهور

جمعیت فاطمیون در اعتراض به حواشی مراسم افطاری  رئیس جمهوری که با شرکت احزاب و ساسیون برگزار شد، بیانیه ای منتشر کرد.

0

در مراسم افطاری که رئیس جمهور آقای دکتر روحانی برای اهالی سیاست برپا کرد، سخنان آقای کرباسچی در مورد میرحسین موسوی و “سیدمظلوم” خواندن او برای اهل نظر این سوالات را مطرح می کند که:

هیچ فکر کرده اید که  اگر طرح براندازی آقایان در سال 88 به فرجام می رسید، امروز شما و خیلی دیگر از دوستان و همقطاران تان کجا بودید؟  در آن صورت امروز کسی از شما و دوستان تان می توانست بر بعضی مناصب حکومتی تکیه بزند یا در ضیافت افطاری شرکت کند و  سخنرانی نماید و …؟ 

آیا اصلا از نظر شما فتنه 88 وجود داشته  و  عواملی برای آن بوده و  کسانی هدایتش می کردند؟ آقای میرحسین موسوی عاملیت و نقشی در آن داشته است یا نه؟

و اما سوالی که در مورد نظر آقای کرباسچی در مورد جوانان و نسبت شان با حاکمیت باید پرسید:

 

جناب آقای کرباسچی!

اولا آیا سخن گفتن از قضایای اجتماعی در این حد حساس و مهم بدون تکیه بر تحقیق و پژوهش و تحلیل دقیق جایز و قابل قبول است ؟

ثانیا  شما و همقطاران سیاسی تان درعرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاکمیت در این سال ها نقش کمی داشته اید و دارید؟  واقعا اگر درست باشد که بخش مهمی از جوانان مسیری متفاوت از نظام را در پیش گرفته اندد، نقش و سهم شما و حزب و گروه و عملکردهای تان در این فرآیند چه بوده است؟ آیا رفتار بعضی صاحبان پست و مسئولیت و وابستگان شان درنگاه جوانان نسبت به نظام اثر نگذاشته است؟  

البته  دادن تحلیل هایی از این دست روشنفکرانه و مردم مدارانه و انداختن تقصیر هر کوتاهی و خطایی به گردن دیگران (شگرد کی بود کی بود من نبودم) در فصول انتخاباتی امری است رایج  و البته کهنه و ناکارآمد که مردم به  شنیدن آن از سوی خیلی گروه های سیاسی عادت کرده اند.

سوال آخر در مورد تعداد کم خانم های حاضر در جلسه و هم نمایندگان احزاب زنان است. چرا  چهره های شاخص سیاسی از میان زنان تقریبا به گروه های اصلاح طلب منحصر می شد؟  ظاهرا همدلی و همزبانی دولت و ملت به حوزه زنان که می رسد کمرنگ و بی رمق می شود.

/انتهای متن/

درج نظر