بیانیه تشکل های انقلابی زنان در مورد مذاکرات هسته ای

شماری از تشکل های زنان انقلابی روز چهارشنبه در نشستی پیرامون مذاکرات هسته ای به بررسی آثار و دستاوردهای مذاکرات هسته ای پرداختند و با انتشار بیانیه ای خواسته های خود را از تیم مذاکره کننده اعلام نمودند.

0

در این جلسه که با حضور کارشناس امور بین الملل دکتر فؤاد ایزدی و نماینده مجلس دکتر کارخانه برگزار شد، ابعاد مختلف توافق لوزان و موضوع لغو تحریم ها مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا بیش از 40 تشکل زنان انقلابی  شرکت کننده در این نشست بیانیه ای به این شرح منتشر کردند:

به نام خدا

انقلاب اسلامی با هدایت های امام خمینی (ره) و خلف صالح او رهبرمعظم انقلاب ، امرو ز با اقتدار در عرصه های جهانی می درخشد. ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی و نبردهای نرم پس از آن ، یک کشور مقتدر و نیرومند است که تکیه گاه بزرگ مسلمانان و آزادگان جهان است.

امروز استکبار جهانی با بهانه قرار دادن پیشرفت های شکفت انگیز هسته ای  و نیز توفیقات جمهوری اسلامی در سایر رشته های علمی در صدد ضربه زدن به ملت ایران است و نمی خواهد ایران اسلامی به سلامت از پیچ بزرگ تاریخ معاصر عبور کند.

از آنجایی که زنان همیشه نقش مهم و  کلیدی در پیروزی و مقاومت داشته اند، ما تشکل های زنان انقلابی ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای مبتنی بر عزتمندی و اقتدار، مطالبات خود را به شرح زیر اعلام می داریم:

  • توافق ها در چارچوب خطوط قرمزی صورت گیرد که ازسوی مقام معظم رهبری ترسیم گردیده است. یعنی متضمن عزت و اقتدار ملت ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای باشد. به این امید که توافقی متوازن و متعادل منعقد گردد تا در آینده کشور عزیزمان دچار تبعات مختلف آن نگردد.
  • لحن مقامات امریکایی در مذاکرات به خوبی نشان می دهد آنها عزمی برای لغو تحریم های ظالمانه ندارند و تصور می کنند از این طریق می توانند تیر خلاص را به حیات جمهوری اسلامی بزنند. ار این روی چنانچه مذاکرات به لغو همزمان تمامی تحریم ها نیانجامد، نه تنها هیچ توافقی در این باب سودمند نیست بلکه خیانتی بزرگ بر منافع و مصالح ملی است.

3- با توجه به عدم پای بندی امریکا و هم پیمانانش نسبت به تعهدات بین المللی ، لازم است هر گونه توافقی پس از راستی آزمایی از آنان صورت گیرد.

4- ما با بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان کشورمان که توهینی آشکار به ملت ایران است و رویکردی به مراتب تحقیرآمیزتر از کاپیتولاسیون دارد، مخالفیم.

  • دیپلماسی خارجی دولت نباید حل مسائل اقتبصادی کشور را به مذاکرات پیوند بزند. اقتصاد کشور باید متکی بر ظرفیت های داخلی براساس یک نقشه راهبردی درون زا ، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.
  • از آن جایی که مذاکرات هسته ای می تواند بهانه ای باشد برای دشمن جهت اثرگذاری بر مسائل سیاسی کشور، به ویژه انتخابات پیش رو، لذا توجه به ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی، حیاتی می باشد.
  • – ما هم صدا با ملت ایران خواهان انعکاس شفاف اخبار و اطلاعات در خصوص روند مذاکره هسته ای به مردم عزیز کشورمان هستیم.
  • – ما تشکل های زنان انقلابی حمایت خود را ازتیم مذاکره کننده هسته ای مادامی که در چارچوب خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری حرکت کند، اعلام می کنیم وچنانچه دشمنان نظام با زیاده خواهی مانع ازانجام توافق شوند، از تیم مذاکره کننده بخاطر مقاومت در برابر دشمن تجلیل خواهیم کرد وهمچنان راه خود را استوار و پر قدرت ادامه می دهیم.
  • – ازهمه جناح های سیاسی می خواهیم با وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه منافع ملی را قربانی منافع سیاسی و جناحی نکنند. امید آن داریم با توافقی عزتمندانه در پاسداشت خون مقدس شهدای انقلاب به ویژه شهدای هسته ای کشورمان بکوشیم.

/انتهای متن/

درج نظر