بلندای فکر ایرانی در نامه دختر 12 ساله به پروفسور سمیعی

رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران گفت: یک دختر 12 ساله ایرانی به من نوشت که پروفسور من عاشق تو هستم، فقط خواهش می کنم همه چیز مغز را کشف نکن، مقداری هم برای من بگذار.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار ایرنا ، پروفسور مجید سمیعی روز سه شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه گیلان در ارتباط نامه یادشده افزود: این یک نامه تاریخی به من است و حتما آن را حفظ و بعنوان نشانه ای از بلندای فکر دختر ایرانی آن را برای نسل آینده باقی می گذارم.
پروفسور سمیعی گاه در بیان کلمات اصیل فارسی، از دانشجویان بهره می گرفت و در مبحث تخصصی مغز ، کیفیت مغز زنان را برتر دانست و از دانشجویان پسر خواست به تمرکز دانشجویان دختر برسند.


وی اظهار کرد: آرزو دارم که خانم های ایرانی برخلاف دیدی که دنیا به آنان دارند، به مدارج علمی جهانی بیش از همیشه دست یازند.
وی ادامه داد: در خارج از کشور برخی به من می گویند مگر در ایران دختران می توانند به مدرسه بروند؟ و من این افراد را داغون می کنم و می گویم ببخشید! شما بی سواد و فاقد فرهنگ هستید، خانم های ایرانی نه تنها بهترین ها در دانشگاه ها هستند بلکه در خانه ریاست کل را به عهده می گیرند. ( همراه با صدای تشویق دانشجویان دختر)
پروفسور سمیعی در ادامه با بیان اینکه جراحی مغز و اعصاب حکایت عجیبی دارد، گفت: امکان ندارد رایانه جایگزین مغز انسان باشد بلکه رایانه تنها کارگر مغز است اما می توان به ربات ها مسئولیت سپرد بگونه ای که مطمئنم در آینده ماشین هایی ساخته خواهد شد که بدون راننده حرکت کنند.
پروفسور سمیعی گفت: مهمترین موضوع برای برنامه های گیلان، مسئله جلوه دادن عملکرد قسمت های مغز است که با آنچه در فناوری های امروز وجود دارد، عملکردهای مغز را نمودار می کنیم .
حضور پروفسور مجید سمیعی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه گیلان در رشت، حاشیه های خوشایندی برای دانشجویان ایجاد کرد ، بگونه ای که سه سالن تالار حکمت و راهروهای منتهی به این تالار، مملو از حضور دانشجویان بود و از نصایح شیرین فخر علمی کشور در دنیا بهره می گرفتند.
همچنین امروز معاونان دانشگاه، رئیسان دانشکده ها و تعدادی از اعضای علمی برجسته دانشگاه گیلان امروز با پروفسور سمیعی دیدار کردند.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحی مغز و اعصاب یکشنبه گذشته نیز در سفر به مازندران، در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری حضور یافت و پس از نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز این استان، در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل سخنرانی کرد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 9 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود پنج هزار نفر در کارشناسی ارشد و بیش از یک هزار دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
دانشگاه گیلان دارای 561 عضو هیات علمی است، این دانشگاه 9 دانشکده، یک پردیس دانشگاهی و دو پژوهشکده دارد.

/انتهای متن/

درج نظر