برگزاری کلاس‌های آموزش دامپزشکی ویژه زنان عشایر

نقش زنان روستایی و عشایری در تولیدات دامی غیرقابل انکار است و به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات دامی و طیور و همچنین کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک آموزش این قشر زحمت‌کش در رأس امورات این شبکه قرار گرفته است.

0

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی هر چه بیشتر زنان روستایی و عشایرنشین شهرستان بافت با موضوعات دامپزشکی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، پویا امجدی از ارتقاء سطح آگاهی زنان روستایی و عشایرنشین با موضوع‌های مرتبط با دام و طیور خبر داد و گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بافت از ابتدای سال جاری آموزش این قشر را شروع کرده و در سه ماهه پایانی سال با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش زنان روستایی و عشایری در تولیدات دامی غیرقابل انکار است و به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات دامی و طیور و همچنین کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک آموزش این قشر زحمت‌کش در رأس امورات این شبکه قرار گرفته است.

امجدی تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی با موضوعات بهداشت فرآورده‌های خام دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بهداشت و پرورش دام و طیور و خدمات دامپزشکی در حال برگزاری است و این آموزش‌ها گامی مؤثر در راستای ارتقاء راندمان تولید و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی جامعه روستایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم بخشداران و دهیاران در برگزاری هرچه بهتر این کلاس‌های آموزشی در مناطق روستایی افزود: امیدواریم با همکاری بخشداران و دهیاران بتوانیم شاهد اجرای هرچه بهتر این طرح آموزشی در شهرستان بافت باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر