برگزاری “کارگاه آموزشی زنان سرپرست خانوار” برای مجمع نمایندگان شهرداران جهان

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران، گفت: قرار است برای مجمع نمایندگان شهرداران جهان یک کارگاه آموزشی به منظور معرفی سیستم نرم افزاری زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران برگزار کنیم و به آنان در این زمینه آموزش دهیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،فهیمه فیروزفر درباره کاهش ظرفیت پذیرش بانوان در دفترچه استخدامی اظهار کرد: برای همه استان‌ها نمی‌توان یک الگو در نظر گرفت. بنابراین نمی‌توان از همه زنان انتظار داشت که شاغل یا خانه‌دار شوند امکان ندارد که زنان سرپرست خانوار شاغل نباشند چرا که باید خود را از نظر مالی تامین کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه همه فکر می‌کنند که اشتغال به معنای کارکردن در بخش دولتی است. این در حالی است که لازم است به منظور افزایش آمار اشتغال تسهیلات فراهم کنیم و علاوه بر آن هم افزایی و همدلی داشته باشیم که این اقدامات موجب افزایش چند برابری ظرفیت‌ها می‌شود.

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به ورود بی‌رویه زیورآلات خارجی به کشور اظهار کرد: بیابان‌های کشور سرشار از سنگ‌های زینتی است؛ اما به علت نبود هم‌افزایی تا کنون نتوانسته‌ایم در زمینه تولید زیورآلات خانگی موفق باشیم. این در حالی است که ساخت این وسایل زینتی ارزش افزوده زیادی دارد. به همین دلیل یکی از برنامه‌های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار افزایش تولید زیورآلات است.

وی با بیان اینکه رفتار اجتماعی افرادی که دارای سطوح مختلف تحصیلی هستند با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد تصریح کرد: با توجه به این مورد باید به ارائه آموزش بپردازیم. به همین منظور لازم است ابتدا مهارت‌های مورد نیاز شهر خود را شناسایی کنیم و سپس افراد در سطوح مختلف را برای رفع این نیازها آموزش دهیم.

فیروزفر تاکید کرد: لازم است استعدادها شناسایی شوند و با برخورداری از نگاه سیستمی ظرفیت‌های اشتغال زنان تهران از سویی و پایتخت از سوی دیگر شناخته شود و این دو حوزه به همدیگر متصل شوند.

وی از برگزاری جشنواره سرو و سوسن ویژه زنان سرپرست خانوار در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: فرزندان زنان سرپرست خانواری که آموزش دیده و مدرک گرفته و در حال حاضر شاغل هستند در این جشن حضور می‌یابند و ما از افرادی که به موفقیت‌هایی در کار خود دست یافتند تقدیر می‌کنیم. این جشنواره یک روز ویژه دختران و یک روز ویژه پسران برگزار می‌شود.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران نظارت را یکی ازارکان مهم در ایجاد اشتغال برشمرد و اظهار کرد: به راحتی می‌توان اشتغال ایجاد کرد. البته ممکن است برخی افراد تخلف کنند. در این شرایط ما آنقدر شرایط را سخت کرده‌ایم که کاری انجام نمی‌شود. اما اگر بر عملکرد افراد نظارت شود می‌توان تسهیلات را در اختیار آنان قرار داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری قصد پرداختن به خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست دارای همسر معتاد را داریم، گفت: قصد داریم مشاوره‌هایی به زنانی که فرزند یا شوهر معتاد دارند ارائه دهیم و در این زمینه واحد مددکاری و ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن همکاری‌هایی را نیز با سازمان رفاه شهرداری تهران در این زمینه انجام خواهیم داد؛ چرا که این سازمان مسئول بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران است.

وضعیت معتادان پس از بهبودی را در سازمان سلامت شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم.

فیروزفر افزود: حدود 9 درصد از معتادان کل کشور زن هستند و حدود 700 نفر از همسران 16 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران معتاد هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران در زندان اصفهان اظهار کرد: ما کارگاه آموزشی در زمینه مشاوره و روان درمانی برای زنان اصفهان برپا کردیم که نتایج بسیار خوبی در پی داشت.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران از برگزاری آخرین مرحله چک آپ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی خبر داد و گفت: این چکاپ در حال انجام است و هفته دیگر به پایان می‌رسد و پس از این مرحله پرونده پزشکی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: امسال قصد داریم پس از پایان چک آپ زنان سرپرست خانوار پژوهشی در زمینه نتایج به دست آمده از وضعیت سلامت آنها انجام دهیم.

فیروزفر درباره بازارچه‌های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران نیز اظهار کرد: بیش از سال نو نزدیک به 500 غرفه در سطح شهر تهران به عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار می‌پرداختند و در سطح شهر 11 بازارچه دائمی داریم که ما تلاش می‌کنیم صرفا به ارائه تولیدات زنان سرپرست خانوار در بازارچه‌ها بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به سراسری شدن سیستم نرم افزاری زنان سرپرست خانوار گفت: لازم است برای کشوری شدن این سامانه بسته اداری آن نیز مشخص شود. تاکنون اداره مشاوره ومددکاری نداشتیم و به منظور تکمیل چرخه اداری نیازمند این بخش هستیم؛ البته تشکیلات متناظر با اداره مشاوره و مددکاری را در استان‌ها بررسی کردیم و تلاش می‌کنیم از آن‌ها بهره بگیریم. علاوه بر آن به منظور عملیاتی کردن سیستمی واحد در حوزه زنان سرپرست خانوار در کشور نیازمند همکاری بین دستگاهی هستیم.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام همدلی و همزبانی میان دولت و ملت اظهار کرد: لازم است بنگاه‌های کوچک به منظور تحقق تولید ملی به یکدیگر متصل شود علاوه بر آن به منظور تشویق مردم برای خرید کالاهایی داخلی فرهنگ سازی کنیم و همزمان کیفیت کالاهای بومی را افزایش دهیم.

فیروزفر در پایان اظهار کرد: تاکنون دو دوره آموزشی به منظور آشنایی استان‌ها با سامانه زنان سرپرست خانوار برگزار کرده‌ایم و قرار است یک دوره دیگر نیز برگزار شود که زمان تشکیل آن را وزارت کشور مشخص می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر