برگزاری جشنواره ملی ازدواج و خانواده در شهریور

مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: 13 تا 19 شهریور ماه جشنواره ملی ازدواج و خانواده را در هفت محور برگزار می‌کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، ناصر صبحی قره ملکی اظهار کرد: پنج محور از هفت محور جشنواره ملی ازدواج و خانواده مربوط به موضوعات هنری، ادبی، اجتماعی، رسانه‌ای، دستگاه‌های فعال در حوزه ازدواج و خانواده است. دو محور دیگر نیز شامل مواردی مانند مقاله، کتاب، دست‌نامه و پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی می‌شود.

میزگرد طلاق در ایسنا

وی با بیان اینکه دریافت آثار را از حدود دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم گفت: هر پنج محور شاخص‌هایی دارد؛ به عنوان نمونه محور هنری دارای هفت شاخص، محور ادبی سه شاخص، محور اجتماعی 9 شاخص، محور رسانه چهار و محور دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارای شش شاخص است. قرار است هر دستگاه در هر شاخص سه نفر را معرفی کند.

مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهارکرد: موضوعات علمی-پژوهشی، علمی- ترویجی، علمی- تخصصی مربوط به ازدواج و خانواده در جشنواره امسال دارای اهمیت زیادی است؛ علاوه بر آن به کتاب‌ها و طرح‌های پژوهشی استانی و ملی و پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌پردازیم و از نفرات اول تا سوم هر کدام از این محورها تجلیل می‌کنیم.

وی درباره ثبت نام در جشنواره ازدواج و خانواده گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره از طریق سایت وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است و فرصت اولیه برای ارسال آثار اواخر مرداد است.

صبحی قره ملکی درباره عناوین روزهای هفته ازدواج که از 13 تا 19 شهریور ماه برگزار می‌شود گفت: در ابتدای عناوین همه روزها، “ازدواج و توانمندسازی” مد نظر قرار گرفته است که در 13 شهریور ماه در زمینه مهارت اقتصادی، 14 شهریورماه در حوزه مهارت‌های زندگی، 15 شهریورماه در زمینه مدیریت خانواده، 16 شهریورماه با محوریت فرزندپروری، 17 شهریورماه درباره سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، 18 شهریورماه درباره سمن‌های فعال در زمینه ازدواج و در 19 شهریورماه با محوریت مسائل معنوی و دینی است.

مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قصد برگزاری دو همایش ملی دیگر را نیز در سال جاری داریم، اظهارکرد: اواخر آبان ماه سال جاری همایش ملی ازدواج موفق و تحکیم خانواده را با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل برگزار می‌کنیم. محورهای این جشنواره شامل ازدواج، خانواده، روانشناسی، ازدواج، خانواده، جامعه‌شناسی، ازدواج، خانواده، اقتصاد، ازدواج، خانواده، مدیریت، ازدواج، خانواده و فقه و حقوق می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: مجمع خیرین ازدواج را نیز دوباره فعال کرده‌ایم و چند سمن فعال در این حوزه نیز اقداماتی انجام می‌دهند.

صبحی قره‌ملکی با بیان اینکه به زودی سامانه ملی خدمات ازدواج و خانواده جوانان راه اندازی می‌شود، گفت: قرار است جوانان در این سامانه ثبت نام کنند و در زمینه مسائل مختلف زندگی مورد حمایت قرار بگیرند. به عنوان نمونه با شورای اصناف مذاکراتی کردیم تا در زمینه‌هایی مانند تهیه جهیزیه برگزاری مراسم مربوط به جشن عروسی،‌ رهن و اجازه خانه، اشتغال و کارآفرینی خدماتی را ارائه دهد.

/انتهای متن/

درج نظر