برپایی هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از برپایی هشتمین نمایشگاه زنلان و تولید ملی و راه‌اندازی خرید آنلاین وب سایت زنان و تولید ملی خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فهیمه فیروزفر در نشست خبری برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی که 11 تا 23 اسفندماه در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: وب سایت زنان و تولید ملی همزمان با برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه راه اندازی می‌شود که همه تولیدکنندگان می‌توانند از طریق آن فروش آنلاین داشته باشند.

وی با بیان اینکه راه اندازی وب سایت زنان و تولید ملی برای این است که ارتباط تولیدکنندگان و مراکز کوثر حفظ شود، افزود: رفتار غرفه‌دارها از نظر کیفیت و قیمت کنترل خواهد شد و بازرسی در نظر گرفته‌ایم تا در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم را انجام دهد.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران تصریح کرد: در نمایشگاه دوره قبلی 10 مورد از تولیدکنندگان به دلیل رعایت نکردن ضوابط و قوانین حذف شدند و این دوره 10 تولیدکننده دیگر جایگزین آنها شده است. در این دوره 36 غرفه به تولیدات زنانه، 21 غرفه به تولیدات مردانه، 13 غرفه برای کودکان، 13 غرفه برای صنایع دستی، دو غرفه برای کالای حجاب، دو غرفه برای کالای خواب و دو غرفه برای ارائه محصولات چرم اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: محصولات حجاب شامل 20 درصد تخفیف است و سایر غرفه‌ها نیز به دلیل اینکه به صورت مستقیم به عرضه محصولات می‌پردازند قیمت ارزانتری نسبت به سطح بازار دارد. در این نمایشگاه 86 تولیدکننده و برند مطرح شرکت کرده‌اند که دو هزار و 569 نفر از آنها زنان سرپرست خانوار هستند و این تعداد 25 درصد کسانی است که نمایشگاه را حمایت می‌کنند.

فیروزفر با بیان اینکه در سایت زنان و تولید ملی بخش استخدام نیز درنظر گرفته شده تا اگر برندها نیاز به نیرو داشتند، بتوانند از فرزندان زنان سرپرست خانوار استفاده کنند، گفت: 36 غرفه در فضای بیرونی نمایشگاه درنظرگرفته شده وسالن زیرزمین به صنایع دستی و ملزومات شب عید اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجهزترین مرکز زیورآلات در پیاده راه 17 شهریور دایر شده که هر فردی می‌تواند برای شرکت در کلاس‌های مربوط به آن ثبت نام کند. متقاضیان این کلاس‌ها زیاد هستند اما دست رد به کسی نمی‌زنیم و آموزشهای لازم را به آنها ارائه خواهیم داد. این آموزش‌ها مربوط به بدلیجات و طلا و نقره خواهد بود.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران افزود: با دیجی کالا رایزنی کرده‌ایم و آنها نیز اعلام آمادگی کردند که محصولات کوچک ما مانند عروسک‌های تولیدی را به فروش برسانند. وقتی می‌خواهیم به شبکه آنلاین متصل شویم باید تیراژ را افزایش دهیم که امیدواریم این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: با وزارت صنعت و معدن جلساتی برگزار کردیم و تجربیاتمان را به آنها منتقل کرده‌ایم اما عمده مشکل ما این است که این سازمان‌ها با یکدیگر همکاری ندارند.

فیروزفر درباره اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 و ورود زنان این منطقه به طرح توانمندسازی، گفت: تمامی افرادی که به ما مراجعه کردند یا به مراکز خدمات اجتماعی معرفی شدند یا در کوثرها به شکلی نسبتاً پایدار اشتغال دارند .ضمن اینکه سامانه خدمات اجتماعی نیز به تازگی ایجاد شده است.

به گفته وی تا کنون 20 هزار نفر در سامانه زنان سرپرست خانوار ثبت نام کرده‌اند که 6 هزار نفر آنها درحال حاضر زیر نظر این ستاد فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد توانمندسازی سرپرست خانوار همچنین به فعالیت کوثر درودگری پرداخت و گفت : 64 هزار نفر برای حضور دراین کوثر اعلام آمادگی کردند و 20 نفر درکلاس‌ها شرکت داشتند ودر نهایت 8نفر از این افراد برای غرفه سازی در هشتمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی همکاری کردند.

فیروزفر ادامه داد: این افراد تا اردیبهشت ماه گواهی نامه درودگری خود را می‌گیرند و حداقل ماهی 3 میلیون تومان می‌توانند ازاین طریق درآمد داشته باشند‌.

وی در پایان راه اندازی آموزش زبان انگلیسی را از مهمترین برنامه سال آینده معرفی و عنوان کرد: سامانه ما نشان می‌داد که سطح زبان انگلیسی 56 نفر از فرزندان سرپرست خانوار خوب بود‌. پس از غربالگری اولیه 18 نفر از آنها به یکی از مؤسسات معروف زبان انگلیسی معرفی شدند و هزینه کلاس‌های آنان توسط ستاد پرداخت شد. توانمندی این افراد به گونه‌ای بود که مدیر مؤسسه زبان تحت تاثیرقرار گرفت و یک دوره آموزشی به صورت رایگان برای افراد برگزار کرد.

/انتهای متن

درج نظر