با نشانه های سکته قلبی بیشتر آشنا شویم

سکته قلبی از نظر محققان مقدماتی دارد که می توان از قبل آنها را شناسایی کرد و با رعایت این موارد مانع بروز سکته های قلبی شد.

0

 امروزه بیشترین مرگ و میر ها برخاسته از حملات قلبی هستند. پس همه ما بایستی بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشیم.

به همین منظور ما شما را با نشانه های حمله قلبی آشنا می کنیم:

 

  • زمانی که بر سر کوچکترین و بی ارزش ترین موضوع زود خشمگین می شوید:

خشم می تواند به طور دهشتناکی احتمال  حمله قلبی را بالا ببرد.  دانشگاه استرالیا از 313 نفری که مبتلا به بیماری قلبی بوده اند و در واقع گمان می رفت دچار سکته قلبی شوند، آزمایشاتی را انجام دادند. دانشمندان دریافتند که این بیماران به احتمال زیاد 5/8 مرتبه نسبت به افراد دیگر، بیشتر دچار حملات قلبی بودند و نشانه هایی مانند: خشم زیاد، تکانش بدن، به هم فشردن دست ها و ساییدن دندان ها را بروز می دادند.

در واقع هر اندازه شما بیشتر عصبانی و خشمگین شوید، احتمال سکته نیز بالاتر می رود.

 

  • زمانی که بیشتر ساعات روز را جلوی کامپیوتر خود می گذرانید:

بله، حمله قلبی بستگی به این موضوع دارد که چقدر جلوی کامپیوتر می نشینید و کار می کنید. طبق مطالعه ای از دانشگاه لندن افرادی که تلویزیون زیاد می بینند و یا با کامپیوتر خود روزانه چهار ساعت یا بیشتر کار می کنند، احتمال حملات و مشکلات قلبی در آنها زیاد است و افزایش این احتمال برای آنها تا 125 درصد می رسد. نشستن طولانی مدت و کار کردن با کامپیوتر باعث می شود که بدن نتواند به اندازه کافی لیپوپروتئین لیپاز ، آنزیمی که چربی ها را از بین برده و از ایجاد لخته درون عروق جلوگیری می کند، بسازد. اگر شما مجبورید بیشتر ساعات خود را پشت میز کامپیوتر سپری کنید، هر 20 دقیقه یک بار کمی راه بروید و یاسعی کنید پشت میز کمتر نشسته و کمی بایستید. هنگامی که شما در حالت ایستاده هستید، بدن می تواند نسبت به زمانی که نشسته اید، 30 درصد کالری بیشتر بسوزاند.

 

  • خواب شبانه شما کمتر از شش ساعت است:

بسیاری از ما  تلاش می کنیم که بین هفت تا 9 ساعتی که پزشکان توصیه کرده اند، در طول شبانه روز استراحت کنیم. اما کمبود خواب می تواند بر روی قلب ما اثر مرگبار داشته باشد. دانشمندان دریافتند که برای کسانی که کمتر ازشش ساعت در شبانه روز می خوابند، نسبت به افرادی که هفت یا هشت ساعت در طول شبانه روز می خوابند، پنج مرتبه بیشتر خطر حمله قلبی وجود دارد.

 

  • وقتی که محل زندگی شما آلودگی هوا دارد:

دود و آلودگی هوا، همان طوری که برای شش ها مضر است، روی قلب نیز بی تاثیر نیست. تحقیقات نشان دادند که آلاینده های ناشی از سوختن بنزین و لوله اگزوز وسایل نقلیه برروی بیماران، مخصوصا بیماران قلبی، تاثیر می گذارد. دانشمندان دریافتند قرار گرفتن در معرض مواد ناشی  از آلاینده های هوا احتمال حمله قلبی را تا 48 درصد دو ساعت قبل از آنکه بیماران علائم اولیه حمله قلبی را تجربه کنند، بیشتر می شود.  علائم حمله در 69 درصد افرادی که در معرض میزان بالای آلودگی هوا قرار گرفته بودند، 24 ساعت پیش از شروع حمله قلبی بیشتر شد.

 

  • زمانی که از همسر خود جدا می شوید:

طلاق می تواند باعث ناراحتی قلبی شود. دانشمندان بر روی 16 هزار زن و مرد در رده سنی 45 تا 80 سال، که حداقل یک بار ازدواج کرده بودند، تحقیقاتی را انجام دادند. در این تحقیق ، زنان مطلقه 25 درصد بیشتر نسبت به سایر زنانی که از همسران شان جدا نشده بودند، دچار ناراحتی های قلبی می شدند. زنانی که دو مرتبه یا بیشتر طلاق گرفته بودند، 77 درصد احتمال سکته قلبی در آنها بیشتر دیده می شد. اما در آقایان، در ابتدا احتمال سکته قلبی در مردان چه طلاق گرفته باشند و یا نه یکسان دیده می شد. اما در مورد مردانی که حداقل دو مرتبه همسران شان را طلاق داده بودند، احتمال حمله قلبی حدود 30 درصد بیشتر می شد.

 

  • زمانی که دمای محیط زندگی شما بسیار سرد و یا گرم است:

تحقیقات نشان دادند که زندگی در محلی که بسیار سرد و یا بسیار گرم باشد، می تواند باعث بروز سکته قلبی شود.  قرار گرفتن در دمای کمتر از 17 درجه فارنهایت[1] می تواند احتمال سکته قلبی را تا 36 درصد افزایش دهد.

 

 [1] نقطه  ثابت پایینی (۳۲ درجهٔ فارنهایت) دمای ذوب یخ که برابر با ۰ درجهٔ سلسیوس است و نقطه ثابت بالایی (۲۱۲ درجهٔ فارنهایت) دمای جوش آب خالص در فشار یک اتمسفر که برابر با ۱۰۰ درجه سلسیوس است.

منبع: یاهو /انتهای متن/                                                                                                               

درج نظر