با این مواد خوراکی وسایل خانه را برق بیندازید

سس گوجه فرنگی فقط برای خوردن با سیب زمینی سرخ کرده نیست. سرکه و آبلیمو و نمک و … هم فقط مصرف خوراکی ندارند. از این مواد می توانید برای پاک کردن وسایل خانه هم استفاده کنید.

0

سس گوجه فرنگی:ممکن است شما سس گوجه فرنگی را به عنوان بهترین دوست سیب زمینی سرخ کرده بشناسید. اما این چاشنی مهم و معروف توانایی نهفته تمیز کننده وسایل خانه را نیز دارد. به واسطه خاصیت اسیدی گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی خاصیت صیقل دادن قوی برای فلزات به شمار می رود. مقداری از سس را روی تکه ای پارچه مالیده و برای برق انداختن ظروف مسی، دیگ و تابه از آن استفاده کنید. برای تمیز کردن اتومبیل خود هم می توانید از سس گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

  • سرکه: سرکه تنها برای خوشمزه کردن سالاد نیست. مطالعات بی شماری ثابت کرده اند که 5 درصد این محلول به طور مستقیم می تواند 99 درصد از باکتری ها،82 درصد کپک ها، و 80 درصد ویروس ها را نابود کند.از سرکه برای ضد عفونی کردن پیشخوان، موزاییک، برق انداختن ماشین لباسشویی، از میان بردن لکه های فرش و موکت، شستن پنجره ها و زدودن اثرات آب بر روی لیوان و شیشه می توان استفاده کرد.

 

  • لیمو ترش: به جای استفاده از شوینده هایی که اسانس و عصاره لیمو ترش دارند، از خود این میوه برای نظافت خانه استفاده کنید. لیمو ترش خاصیت اسیدی ملایمی دارد که می تواند برای چربی زدایی وسایل خانه مانند اجاق گاز کمک کند. از لیمو ترش برای زدودن لکه ها از تخته های چوبی مخصوص خرد کردن غذا و برق انداختن ظروف مسی و برنجی می توان استفاده کرد. شما می توانید نیمی از یک لیمو ترش را برای رفع بوی بد زباله به کار بندید.

 

  • نمک طعام: نمک در دسترس عموم است. بافت زبر این ماده خوراکی به پاک کردن لکه ها از پیشخوان قصابی کمک کرده و می تواند مواد چربی و غذایی چسبیده به ماهیتابه های دسته بلند را پاک کند. همچنین از نمک می توان برای زدودن لکه ها و حلقه های سخت چای یا قهوه در ته لیوان استفاده کرد.

 

 زمانی که نمک را با سرکه مخلوط می کنید لکه های موکت و فرش را می زداید.

 

  • نوشابه: این محلول گاز دار بر روی لکه های سخت به ویژه موکت و فرش خارق العاده عمل می کند.مقداری نوشابه را روی لکه بریزید و به آرامی بمالید. برای پاک کردن لکه لباس ها یا فرش با قدرت بیشتری به عمل مالش بپردازید. البته برای زنگ زدایی و نیز تمیز کردن سینک ظرفشویی و ظروف و لوازم سرامیکی و فلزی نوشابه، انتخابی مناسب است. یک بطری نوشابه را به همراه خود در ماشین قرار دهید تا با آن شیشه ماشین را  از روغن چربی و فضولات پرندگان پاک کنید.

 

  • موز: وقتی که موزها قرار است تمیز کننده وسایل خانه به شمار روند، تمام جادو در پوست موز است. پوست موز برای برق انداختن ظروف نقره ای بسیار موثر است. تنها پوست موز را روی چنگال، چاقو یا قاشق گذاشته و عمل مالش را با پارچه ای نرم ادامه دهید.

 

  • گردو: بر اساس اظهار منابع ارگانیک، به هنگام خارج کردن گردو از پوست، گردو ابزاری موثر برای پاک کردن و محو خراش ها از کابینت و مبلمان چوبی به شمار می رود. مقداری میوه گردو را بر روی خراشه ا بمالید و شاهد محو آثار خواهید بود. ابتدا به صورت حرکات مدور این کار را انجام دهید و بعد در طول خراش به سمت جلو و عقب عمل مالش را ادامه دهید. روغن گردو جذب محل خراشیدگی شده و اثر جادویی خود را نشان می دهد.

 

  • برنج:برنج نه تنها ازغلات کامل و خوشمزه است بلکه تاثیری شگفت انگیز در تمیز کردن وسایل خانه دارد. یک ملاقه برنج خام را به همراه کمی آب گرم، صابون و سرکه مخلوط کنیدو آن را درون تنگ های باریک، گلدان و سایر ظروف شیشه ای ریخته و برای محو کردن لکه ها ، آن را بچرخانید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر