بانک حامی جوانان راه اندازی می‌شود

0

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی بانک حامی جوانان خبر داد و گفت: بانک حامی جوانان و بیمه حامی جوانان که ۲ برنامه بزرگ اقتصادی برای تسهیل ازدواج جوانان است، کلید زده شده است.

خبرگزاری فارس: بانک حامی جوانان راه اندازی می‌شود
به گزارش به دخت به نقل از فارس، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که در محل ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: رویکرد اصلی معاونت ساماندهی امور جوانان نگاه کلان به مسائل جوانان و رویکرد اجتماعی است. باید نگاه فردی و رویکرد فردی را از جامعه حذف کنیم و با رویکرد جدید اجتماعی در فضای جامعه بدنبال جوانان باشیم چون حوزه‌ها در خصوص جوانان بسیار وسیع و گسترده است و ما به دنبال اجتماعی بودن جوانان هستیم.
وی در خصوص آسیب شناسی مسائل جوانان گفت: آسیب شناسی که در ماه گذشته انجام دادیم این را اثبات می‌کند که از سال 84 تا کنون 13 برنامه و مصوبات خوب و متعددی در قالب سند ساماندهی امور جوانان تدوین شده اما بسیاری از آنها اجرایی نشده است و سازمان ملی جوانان سابق و معاونت فعلی هیچ ضمانتی در اجرایی شدن این برنامه ها نداشته و فقط هماهنگ کننده بوده اند.
رستمی افزود: ما هنوز اطلاعات کامل و درستی درباره جوانانمان در اختیار نداریم و نمی‌دانیم جوانان در 24 ساعت شبانه روز چطور زندگی می‌کنند، چطور تفریح می‌کنند و چه کارهایی انجام می‌دهند. این موضوع نیاز به پایگاه اطلاعاتی دقیق و محکمی دارد تا هر موقع بخواهیم از آن به راحتی استفاده کنیم.
وی در خصوص نقش سمن‌ها در مشارکت اجتماعی جوانان گفت: ما توانستیم تاکنون 500 سمن را فعال کنیم و امیدواریم تا پایان سال 1394 بتوانیم در ازای هر 5 هزار جوان یک سمن داشته باشیم، بخصوص که استاندارد جهانی به ازای هر 100 جوان یک سمن در اختیار دارد.
معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص آمار جمعیت جوانان اظهار داشت: بر اساس آمار سال 93 از بین 24 میلیون جمعیت جوانی که وجود دارد فقط 740 هزار نفر ازدواج کرده‌اند و متاسفانه از هر 5 ازدواج یک طلاق در پنج سال اول زندگی داریم که این امر نیازمند توسعه مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج است.
رستمی در خصوص طرح بانک حامی جوانان و بیمه حامی جوانان گفت: قرار است این طرح تا پایان مرداد ماه سال جاری در چهار سطح با بیمه‌ و بانک‌ها وارد همکاری ‌شود و به این ترتیب تمام بیمه‌ها با تخفیف ویژه به جامعه جوان 14 تا 24 سال خدمات ارائه می‌دهد و از جامعه جوان توانمندسازی شده در صنعت بیمه در هر شهر، یک نمایندگی با شرایط خاص را داشته باشد.
وی در خصوص بودجه معاونت ساماندهی، گفت: بودجه اختصاص داده شده به معاونت ساماندهی امور جوانان هشت میلیارد تومان است که بسیار بودجه کمی است.
معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص آخرین جلسه ای که با قائم مقام صدا و سیما داشت گفت: در حال ایجاد تفاهمی هستیم تا سازمان‌های مردم نهاد جوانان بتوانند وارد عرصه اجرایی در تلویزیون به عنوان پروژه IPVT شوند و باید در این مورد به تفاهم های مشترک برسیم.
رستمی درباره بحث اعتیاد جوانان گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، و باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و اینکه باید دید زمینه‌ای که آسیب‌های اجتماعی در آن رشد می‌کند، چیست و چرا ها را پیدا کنیم تا بتوانیم کمی از مشکلات را بر طرف کنیم.
وی تصریح کرد: دوشنبه همین هفته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ، بحث گفتگوی ملی جوانان در شهرهای کوچک، مراکز استان‌ها و در سطح ملی دنبال می‌شود که از تابستان آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

/انتهای متن/

درج نظر