«بانوي مرگ»، زني که 309 نفر راکشت!

 به تازگي چند عکس از يکي از اسطوره‌هاي ارتش شوروي در جنگ جهاني دوم رنگي شده است؛ “ليودميلا پاولچنکو”که در تاريخ جنگ جهاني دوم از او با القابي چون بانوي مرگ و زيباي مخوف ياد مي‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از فرادید، “ليودميلا پاولچنکو” يکي از 5 تک تيرانداز تايخ معاصر و برترين زن تک تيرانداز بود. او که در شهر “بيلا تسرکفا” در اوکراين متولد شده بود به خاطر علاقه به تيراندازي از نوجواني در يک باشگاه تيراندازي ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرين شد.

در سال 1941 پس از حمله آلمان به شوروي او که 24 سال سن داشت و دانشجوي رشته تاريخ در دانشگاه “کيف” بود به طور داوطلبانه به ارتش پيوست و به يکي از 2000 تک تيرانداز زني تبديل شد که در ارتش سرخ خدمت مي کردند. ليودميلا از معدود زناني هم بود که توانست زنده بماند و پايان جنگ را ببيند.

در تاريخ نقل شده است که”بانوي مرگ” در نخستين درگيري خود در جريان نبرد “اودسا” طي دو ماه و نيم 187 سرباز آلماني را کشت و خيلي زود نامش در جبهه متفقين پيچيد. او تا پايان جنگ اين رقم را به 309 نفر رساند.

“زيباي مخوف” در آن زمان مانند بيشتر تک تيراندازان از يک تفنگ نيمه اتوماتيک “اس وي تي 40” استفاده مي‌کرد وآنقدر در تيراندازي ماهر بود که تنها 30 تک تيرانداز را با گلوله هدف قرار داد.

پاولچنکو پس از آنکه در سال 1942 به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمي شد از جنگ بازگشت و ديگر هرگز به جبهه نرفت. او بعدها دستيار فرماندهي کل نيروي دريايي اتحاد شوروي شد و نشان ستاره طلايي را نيز به دست آورد. وي پس از پايان جنگ به ادامه تحصيل در رشته تاريخ پرداخت و مورخ شد.

از پاوليچنکو شماري عکس در جبهه جنگ و نيز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهاني را نشان مي‌دهد؛ تعدادي از همين عکس‌هاي اخيرا با فن‌آوري هاي نوين رنگي و منتشر شده است. در زير عکس هاي سياه و سفيد و رنگي برجا مانده از ليودميلا پاولچنکو را مي‌بينيد.

/انتهای متن/

درج نظر