بانوان می توانند نقش هدایتگری در وقف داشته باشند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: بانوان می توانند نقش هدایتگری جامعه به سمت وقف را ایفا کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، حجت الاسلام فریدون مطهری، درهمایش وقف، نقش بانوان و مشارکت های مردمی دراین شهرستان افزود: بانوان می توانند درکنار مردان نقش فعالی در حوزه وقف ایفا کنند و به عنوان هادی، جامعه را به سمت این فرهنگ حسنه سوق دهند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفه های این شهرستان توسط بانوان وقف شده است، یادآور شد: آنچه لازمه قرارگرفتن وقف در جایگاه واقعی خود است، بهره‎ گیری از خرد جمعی در کنار اقدام فردی است که باید مورد توجه مسئولان قراربگیرد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه اظهارکرد: از راه های افزایش مشارکت مردم در امر ماندگاری و پایدار وقف، تشکیل یک تعاونی توسط چند واقف است که با تجمیع توان مالی خرد خود می توانند یک میراث گرانبها را از خود به یادگار بگذارند.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: وقف نماد همدلی، یک اقدام ممتاز دینی، ماندگار و دارای خیر و ثواب مستمر است که در تمام نقاط دنیا با عنوان های دیگری وجود دارد و تنها به اسلام و کشورهای اسلامی منحصر نمی شود.
همایش وقف، نقش بانوان و مشارکت های مردمی در امامزاده سید محمد(ع) مراغه برگزار و در آن از دو مادر شهید واقف و سه بانوی واقف این شهرستان تجلیل شدند.
هم اکنون شهرستان مراغه 646 موقوفه شامل 176 مورد متصرفی، 445 مورد انتفاعی (365 مسجد و 80 حسینیه) و 25 موقوفه متولی دار(غیر متصرفی) وجود دارد.
این موقوفه ها دارای بیش از دوهزار رقبه بوده که عمده نیت واقف های این شهرستان در بخش های مختلف از جمله تعلیم و تعلم، صحافی کتاب های قدیمی و با ارزش، احداث مدرسه، اکرام و اطعام، خرجی زیارت زوار ائمه اطهار(ع) و عیادت از بیمارها بدون ملاقات است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/ 1495

/انتهای متن/

درج نظر