بانوان تکواندوکار شانس المپیکی شدن از طریق رنکینگ را از دست دادند

0

سه بانوی تکواندوکار ایرانی شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را از دست دادند و باید تنها در مسابقات قاره‌ای به فکر تصاحب سهمیه المپیک باشند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، بانوان تکواندوکار ایران شانس کسب سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ المپیکی از دست دادند.

اکرم خدابنده، بهترین رنکینگ را در بین تکواندوکاران داشت به دلیل شکستگی انگشت دستش در ر‌قا‌بت‌های گرندپری ترکیه، شانس حضور در گرندپری انگلیس را از دست داد و باید انگشت خود را به تیغ جراحان بسپارد.

همچنین کیمیا علیزاده، دیگر تکواندوکار ایران که به دلیل محاسبه نشدن امتیاز طلای مرحله اول گرند پری ، حضور در مرحله دوم را از دست داد و به ‌این‌ ترتیب او نیز شانسی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ المپیکی ندارد ، زیرا حتی اگر در گرند پری انگلیس نیز مدال طلا را کسب کند باز هم به مرحله فینال گرند پری نمی‌رسد چرا که تنها هشت نفر اول رنکینگ در فینال گرند پری شرکت خواهند کرد.

شکرانه ایزدی دیگر ملی‌پوش تکواندوی بانوان هم امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را ندارد.

البته تیم تکواندوی بانوان با ترکیب ایزدی و علیزاده صرفا برای کسب آمادگی در مسابقات گرند پری انگلیس شرکت خواهند کرد و این آخرین مرحله گرند پری 2015 است که بانوان ایرانی در آن حضور خواهند داشت.

اما تکواندوکاران ایرانی از این پس شانس خود را در مسابقات بین قاره‌ای امتحان خواهند کرد، زیرا در مسابقات بین قاره‌ای از هر قاره دو نفر جواز کسب سهمیه المپیک را به دست می‌آورند و اگر بانوان ایرانی بتوانند نفر اول یا دوم این ر‌قا‌بتها شوند می‌توانند به المپیک راه پیدا کنند.

مسابقات بین قاره‌ای روزهای 31 فروردین و یکم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. البته هر کشوری که توانسته باشد از چهار وزن المپیکی دو سهمیه را بگیرد دیگر اجازه شرکت در مسابقات بین قاره‌ای را ندارد.

/انتها‌ی‌ متن/

درج نظر