بانوان اسکیت‎هاکی ایران توجه دنیا را جلب کردند

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا منابع مالی را مدنظر می‌گیریم اما منتظر نمی‎مانیم تا پول از آسمان به ما برسد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فریبا محمدیان اظهار داشت: اعزام دو تیم اسکیت هاکی با مجموع 42 نفر مشکلات و سختی‎های زیادی به همراه دارد که با کمک تیم کاری فدراسیون و کمیته اسکیت هاکی سعی کردیم این مراحل سخت را پشت سر بگذاریم. هر دو تیم ما حدود 3 ماه به صورت مداوم در اردو حضور داشتند.


وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که تیم بانوان ایران به چنین مسابقاتی اعزام می‎شد. به دلیل اینکه تیم‎های قدرتمند دنیا در این رقابت‎ها شرکت داشتند، حضور در پیکارهای جهانی را به عنوان دیدارهای تدارکاتی مناسبی برای حضور پرقدرت در آسیا در نظر گرفتیم. بررسی‎های انجام شده از سوی کمیته فنی فدراسیون نشان از آن دارد که هر دو تیم اسکیت هاکی مردان و زنان ایران شانس زیادی برای روی سکو رفتن در مسابقات قهرمانی آسیا را دارند.
رئیس فدراسیون اسکیت گفت: دختران ما نتیجه مطلوبی در مسابقات قهرمانی جهان کسب نکردند اما بازی‎های خوبی را از خود ارائه دادند. کارشناس ارشد فدراسیون جهانی اعلام کرد که بانوان ایران از نظر فنی در سطح خوبی هستند. یکی از نکات مهم دیگر هم حضور ورزشکاران کشورمان با حجاب کامل در این مسابقات بود. این برای اولین بار بود که در تاریخ این رشته ورزشی یک تیم مسلمان در بخش بانوان حضور پیدا می‎کند. به دلیل رفتار حرفه‎ای و نظم و انضباطی مناسب تیمی، توجه رسانه‎های دنیا به این تیم جلب شده بود.
وی افزود: تیم آقایان ایران هم در مسابقات جهانی تلاش زیادی کرد. حاصل این تلاش صعود 2 پله‎ای نسبت به دوره قبل بود. تیم ملی کشورمان در دوره گذشته به عنوان 16 دست پیدا کرده بود. این اعزام در حالی صورت گرفت که اعضای هر دو تیم اعزامی کشورمان در بازگشت به کشور اعلام کردند از این مسابقات درس‎های زیادی را گرفتند.
محمدیان عنوان کرد: همزمان با مسابقات قهرمانی جهان اسکیت هاکی، تیم اسکیت هنری دختران کشورمان هم در مسابقات کاپ آزاد باشگاه‎های دنیا در میلان ایتالیا حضور پیدا کرد و نتایج خوبی به دست آمد. 260 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بودند که مسئولان کمیته اسکیت هنری فدراسیون جهانی اسکیت از این تعداد حضور شگفت‎زده بودند. یک عنوان دومی در رده سنی 10 تا 13 سال، یک رتبه سومی در رده سنی 13 تا 15 سال و یک عنوان دومی و یک عنوان سومی در رده سنی بالای 20 سال داشتیم. همچنین مربی-ورزشکار تیم ملی کشورمان مدال طلای رده سنی بالای 30 را کسب کرد.
رئیس فدراسیون اسکیت خاطرنشان کرد: بنا داریم در صورت مهیا شدن شرایط ورزشکاران چهار رشته سرعت، اسکیت هاکی،‌ اسکیت هنری و فری استایل را به مسابقات قهرمانی آسیا چین که آبان ماه برگزار می‎شود، اعزام کنیم. البته این اعزام کیفی خواهد بود و شرط اول ما برای اعزام رکوردهای ورزشکاران است. ضمن اینکه منابع مالی هم در اعزام تعداد نفرات به این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است. البته ما دست‎روی‎دست نمی‎گذاریم و منتظر رسیدن پول از آسمان نخواهیم بود. همه در تلاش هستیم تا با جذب حامیان علاقمند به این رشته‎ها اعزام خوبی داشته باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر