این کارهارا حداقل یک بار در سالی انجام دهید

10 کار هست که باید حداقل سالی یک بار آن را انجام دهید. می دانید کدام کارها ؟

0

1-وضعیت بدن تان را بررسی کنید
شما بهتر از هر کس دیگری بدن خود را می شناسید. اما مدارک و شواهد زیادی می گویند که بر خلاف باور عموم شما به بررسی سالانه وضعیت بدنی خود احتیاج دارید.
این موضوع بدان معنی نیست که آزمایشات قطعی سلامتی وجود داشته باشند که شما هر زمان که تقویمی جدید می خرید، این آزمایشات را انجام دهید.
هر فردی شرایط بدنی متفاوتی دارد. موضوع بحث ما کودکان، کهن سالان یا افرادی که وضعیت بدنی سختی دارند و باید دارو مصرف کنند، نیست. هرکس باید در سال یک بار آزمایشی کامل برای خود ترتیب دهید.

2- به پزشک متخصص مراجعه کنید
آزمایشات مربوط به چشم و بینایی، پوست و حتی معاینه دندان ها بایستی سالانه انجام گیرد. همان طوری که اشاره شد، برای داشتن دندان های سالم هر سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید. توجه کنید که علم سال به سال می تواند پیشرفت کند. معمولا یک فهرست هست که بر اساس آن می توانید برنامه سالانه خود را تنظیم کنید. زمان رجوع به پزشک را حتما در تقویم خود علامت گذاری کنید. بدین ترتیب بدن تان قدردان شما خواهد بود و در شرایطی خوب به سر خواهد برد.

3- آبگرمکن را تخلیه کنید
انجام بررسی های دیگر به محل زندگی شما یا بهتر است بگوییم به محیط خانه مربوط می شود. اگر اعضای خانه یک یا دو نفر هستند آب گرمکن خود را هر شش ماه بررسی کنید و حد اقل هر 12 ماه یک بار آب داخل آن را تخلیه کنید. تخلیه آب گرمکن عمر آن را طولانی تر می کند زیرا به هنگام تخلیه مواد زائد و مواد معدنی که به مرور زمان داخل آبگرمکن به وجود می آیند، از بین می روند.

4- ناودان ها، شومینه و دودکش را تمیز کنید
از موارد دیگری که بایستی هر سال یک بار انجام شوند می توان به خالی کردن ناودان ها و تمیز کردن شومینه و دودکش اشاره کرد. درست است که انجام این قبیل کارها زمان بر است اما بایستی انجام شوند.

5-فرش ها را بشویید
مهم نیست که تا چه اندازه شما تمیز هستید. اقلامی مشخص در خانه وجود دارند که شما نمی توانید بر اساس اصل و مبنای منظمی با آن کنار بیایید. سالی یک بار فرش، گلیم،و رومبلی خود را تمیز کنید. تنها جارو برقی کافی نیست بلکه پاکسازی بیشتر و عمیق تری با دستگاه بخار و یک سطل پر از آب و کف صابون و یا سایر وسایل پیشرفته برای نظافت لازم است.

6-وسایل برقی و گازسوز یادتان نرود
همه چیز را به دقت مورد بررسی قرار دهید: به وسایل و یا لوازم برقی که در منزل نگه می دارید همیشه به اندازه کافی روغن بزنید تا هیچوقت از کار نیفتند. دستگاه تصفیه هوا ، کوره، پشت بام، وسایل گاز سوز و نیز لوله ها را مورد بازبینی قرار دهید.

7- باتری توستر را عوض کنید
همه ما این تجربه را داشته ایم که وقتی یک تکه نان تست شروع به سوختن می کند و آژیر دود ناگهان به صدا در می آید.
ما می خواهیم که از شر این دود خلاص شویم. پس این بوق های بلند دقیقا آن چیزیست که شما می خواهید از توستر خود بشنوید. بایستی این اطمینان را یابید که دستگاه شما همیشه سالم است. هر ماه آن را امتحان کنید و هر سال باتری آن را عوض نمایید.

8-نظافت فصل بهار را جدی بگیرید
در این نظافت مهمترین و واجب ترین محل برای نظافت کمد شماست.
نگاه دقیقی به کمد لباس های خود بیندازید و بیندیشید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید و چه لباس هایی اضافی هستند.
لباس هایی را که هنوز قابل پوشیدن هستند در صورتی که نمی خواهید از آنها استفاده کنید، می توانید به دیگران ببخشید یا بفروشید. لباس های کهنه را به دور بیندازید. این کار را درمورد کتاب، مجله و اقلامی دیگر هم که به صورت مجموعه درآورده اید می توانید انجام دهید.

9- محیط مجازی خود را هم تمیز کنید
هر اندازه که ما با رایانه خود زندگی و کار می کنیم، با انباشتگی ها و شلوغی هایی نیز روبرو می شویم. در بهار وقتی نظافت کمد ها را به پایان رساندید، می توانید مجموعه شعر، موسیقی، فایل و پرونده ها و سایر چیز های الکترونیکی را که در طول یک سال روی هم انباشته شده اند، پاک کنید.

10- چرخ اتومبیل خود را بازبینی کنید
برنامه حفظ و نگهداری اتومبیل تقریبا به طور کلی به راننده آن بستگی دارد. زیرا مسافتی که چرخ ها طی می کنند بیشتر از زمانی که برای رانندگی صرف می شود، اهمیت دارد.
اگر بر فرض شما راننده ای هستید که نه خیلی تند و نه خیلی آهسته رانندگی می کنید و اتومبیل شما در طول رانندگی منحرف و خارج از جاده نمی شود، در این صورت سالی یک بار انجام معاینات فنی کافی است . اما اگر شما کمی تند رانندگی می کنید و یا عادت دارید که از چاله ها و گودال ها کمی با سرعت عبور کنید، تعداد دفعات معاینه فنی بیشتر می شود.
منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر