این نشانه های مرگ زودرس را جدی بگیرید

همه ی ما تاریخ تولد و مرگی داریم و عمر همه مان سرآمدی معین دارد که در مورد اصل آن هیچ کار خاصی هم از عهده مان بر نمی آید. اما تغییراتی که در طول زندگی ما رخ می دهد، می توانند زمان قضیه ی مرگ را برای ما عوض کند، یعنی دیرتر یا زود تر نماید.

0

برای خیلی از ما بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده است که حتی به مرگ فکر کنیم. اما مردن امریست که ما همگی دیر یا زود باید آن را تجربه کنیم و هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد.

 همه ی ما تاریخ تولد و مرگی داریم و عمر همه مان سرآمدی معین دارد که در مورد اصل آن هیچ کار خاصی هم از عهده مان بر نمی آید. اما تغییراتی که در طول زندگی ما رخ می دهد، می توانند زمان قضیه ی مرگ را برای ما عوض کند، یعنی  دیرتر یا زود تر نماید.

هر کس به طریقی جان خود را از دست می دهد و البته مرگ در مواردی می تواند کاملا غیر مترقبه و پیش بینی نشده باشد. مانند پیش آمدن یک بیماری خاص و یا تصادف.

اکثر مرگ و میرها در کشور هایی مانند آمریکا بر اثر بیماری های قلبی و یا سرطان  است. در واقع این دو نوع مرگ از شایع ترین و متداول ترین مرگ ها در جامعه ی کنونی و مدرن آمریکا است.

اما خوب است بدانید که مرگ زودرس هم یک نوع مرگ است که نشانه هایی دارد. بد نیست با این نشانه ها بیشتر آشنا شوید:

 

  • وضع جسمانی:

اگر می خواهید  در سنین70-60 سالگی و یا حتی سنین بالاتر زندگی خوب و سالمی داشته باشید، پس وقت آن رسیده است که به وضعیت و شرایط جسمی و بدنی خود به طور جدی توجه کنید. برای مثال توجه کنید که وزن شما در این سنین اضافه نشود و یا اینکه دچار چاقی مفرط نشوید. روشن است  که چاقی مفرط می تواند به طرق مختلفی به بدن تان آسیب وارد آورد.

در واقع  چاقی و اضافه وزن با بسیاری از دلایل مرگ های معمول و رایج از قبیل سرطان و حملات و بیماری های قلبی  رابطه ای نزدیک و تنگاتنگ دارد. اگر اندامی ناموزون دارید، پس بدانید که این حالت خود عاملی است که از عمرتان می کاهد.

 

  • حالت ناخن ها:

ناخن انگشتان دست ما می توانند در مورد حالت و وضعیت بدن و سلامتی ما چیزهای زیادی را نشان دهند.

 اگر ناخن های تان دارای لکه ها، لبه های ناموزون و یا کمرنگ است و یا ظاهری در حال جدا شدن و افتادن دارد، پس به طور یقین پشت این نشانه ها دلایلی جدی نهفته است و باید هر چه زود تر به پزشک خود مراجعه کنید.

 توجه کنید که هر گونه حالات و نشانه های عجیب در ناخن ها می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد.

 

  • کم شدن حس بویایی:

 حس بویایی از جمله حواس مهم در بدن انسان است که با افزایش سن و طول عمر ضعیف تر می شود.   بسیاری از کهن سالان علاوه بر از دست دادن حس شنوایی و بینایی، ممکن است حس بویایی خود را نیز از دست بدهند.

 متاسفانه تحقیقات نشان داده اند که میان افزایش سن، مرگ زود هنگام و از دست دادن حس بویایی رابطه ای نزدیک وجود دارد.

 

  • قدرت در دست گرفتن اشیا:

 میان نگه داشتن و در واقع قدرت نگهداری چیزی در دست و مرگ زود رس، ارتباطی وجود دارد. قدرت نگهداری دستان ما می تواند نشانه ای بر سلامت قلبی باشد.

 

  • میزان تحصیلات:

ارتباطی میان میزان تحصیلات و سال هایی که ما درس خوانده ایم، با طول عمر وجود دارد. یکی از نظریه های دانشمندان نشان می دهد که هر اندازه مدت زمان بیشتری به امر تحصیل بپردازید و مدارک و مدارج عالی را کسب کنید، زندگی و عمر طولانی تری خواهید داشت. دلیل آنها این است که در این صورت می توانید پول بیشتری داشته و زندگی آرام و بی درد سر و عاری از اضطرابی را تجربه کنید. و یا از غذا های مغذی تری استفاده کنید.

 

  • بوی نفس:

 تنفس نیز مانند داشتن ناخن های زشت می تواند نشانه ای از وجود بیماری باشد. شاید بوی بد نفس نشانگر بیماری سرطان و یا عفونت بدن شخص باشد. البته گاهی همان طوری که می دانید، خوردن پیاز و سیر و یا سیب زمینی هم،که به صورت پوره در آمده است، می تواند دهان شما را بدبو کند.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر