این مکان مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد

“این مکان مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد” همه ما بارها و بارها این جمله را در فروشگاه‌ها، مراکز و مکان‌های مختلف دیده‌ایم، جمله‌ای که ناخودآگاه با خواندنش کمی خودمان را  جمع‌وجور می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهتر ، جالب‌تر و پسندیده‌تر رفتار کنیم.

0
نسیم شهسواری/
ما هیچ کدام  دوست نداریم  تصویری که از پشت مانیتورها از ما دیده می‌شود تصویری جالب نباشد و دوست داریم که دیگران حتی ناآشنا ،تصور مثبت و نگاه خوبی نسبت به ما داشته باشند .
اما  آیا تابه‌حال فکر کرده‌ایم که در تمام‌روز شب در مقابل دوربین مداربسته خداوندیم ، آن زمان که گناه می‌کنیم ، آن زمان که فکر می‌کنیم هیچ‌کس نمی‌بیندمان در مقابل دوربین مداربسته الهی هستیم 
از ابتدای حیات تا پایان داستان زندگی‌مان دوربین‌هایی مداربسته در زندگی ما نصب‌شده‌اند، چه بخواهیم وجه نخواهیم. هرکس باور کند که این دوربین‌ها در زندگی او در حال فیلم‌برداری است، گناه نخواهد کرد.
و این خداوند است که برای هدایت تو برای دوری‌ات از لغزش و خطا ،هرلحظه  تو را می بیند و نظاره می‌کند.
خداوند در سرتاسر هستی دوربین‌های خویش را تعبیه کرده است تا گاه گمراهی دستت را بگیرد ، مانعت شود .
و این است رحمت بی‌کران الهی
و آیا می دانی دوربین‌های الهی در کجای هستی وزندگی ما قرار دارند، آیا متوجه حضور آن‌ها هستی؟
دوربین اول:
اولین دوربین خود خداوند است. می‌خوانیم آیا نمی دانند که خدا آن‌ها را نگاه می‌کند. (آیه 14 سوره علق)
دوربین دوم:
و اما دومین دوربین، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله است خداوندخطاب به پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید: ای پیامبر ما تو را در امت گذاشته‌ایم، تو هم شاهد هستی آن‌ها را می‌بینی. و هر کاری را که بکنند آن‌ها را می‌بینی. ( آیه‌ ۴۵ سوره احزاب)
دوربین سوم:
سومین دوربین امامان معصومین علیهم‌السلام هستند. در آیه١٠۵ سوره توبه به این مسئله اشاره‌شده است: ای پیامبر به مردم بگو هر کاری می‌خواهید بکنید، اما اعمال شمارا خدا می‌بیند، پیامبر می‌بیند و مؤمنان (امامان علیهم‌السلام) نیز می‌بینند.
دوربین چهارم:
 چهارمین دوربین، ملائک مقرب خدا هستند.، خداوند در آیه ١٨سوره ق می‌فرماید از شما حرکتی سر نمی‌زند مگر آنکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند. یکی مأمور نوشتن خوبی‌ها ویکی مأمور نوشتن بدی‌هاست. فقط این دو ملک یک تفاوتی باهم دارند. این‌یکی حتى اگر نیت خوبی هم کنیم یادداشت می‌کند ولى آن‌یکی اگر نیت بدی کنیم تا زمانى که آن عمل بد را مرتکب نشویم یادداشت نمی‌کند.
دوربین پنجم:
زمین است. سوره زلزال: روز قیامت همین زمینی که ما روی آن نشسته‌ایم می‌آید خبرهای خود را می‌دهد.
دوربین ششم:
زمان است. آیات اول سوره بروج روایات صریحی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام داریم که شب جمعه اعمال شمارا ثبت می‌کنند. شب و روز عرفه اعمال شمارا می‌بیند. ایام هم موجود زنده هستند.
دوربین هفتم:
دوربینی که از همه تکان‌دهنده تراست، اعضا و جوارح ما می باشند.( آیه ٢١سوره فصلت (
تمامی این دوربین‌های مداربسته، نعمت‌اند و حکمت، نعمت هدایت و حکمت دوری از گناه.
حواس مان به دوربین‌های زندگی‌مان باشد تا وقتی‌که زمان نمایش فرامی‌رسد سرفراز و شادمان باشیم.
/انتهای متن/
درج نظر