اوقات سرشار زنان در شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی

امروزه برای دسترسی به منابع و اطلاعات در زمینه‌ی مسائل گوناگون نیاز به تحقیقات پر هزینه و آمد و شدهای زمان‌بر نیست؛ هر زن تنها با فشردن کلید ورود بر سیستم ارتباطی‌اش، می‌تواند نکات مفیدی را در سایت‌های اجتماعی بیابد و حتی به اشتراک بگذارد.

0

مترجم: مشکات سخاوتی/

اگرچه ممکن است زنان از شبکه‌های اجتماعی عمومی استفاده کنند، سایت‌های مخصوص زنان، مکانی را برای آن‌ها ایجاد کرده و افزایش داده تا با هم ارتباط برقرار کنند و نظرهایشان را به اشتراک بگذارند. زنان می‌توانند از این سایت‌ها استفاده کنند تا یکدیگر را به واسطه‌ی مادر بودن حمایت کنند، اهداف شغلی شان را بیابند، از یکدیگر الهام بگیرند یا دیگران را در علاقه‌شان سهیم کنند.

انواع سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای زنان

انواع متفاوتی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و تعدادی از آن‌ها به طور خاص طراحی شده‌اند تا نیازهای زنان را نشان دهند. در حالی‌که برخی شبکه‌های اجتماعی زنانی را که متاهل یا حرفه‌ای هستند را مورد توجه قرا داده‌اند، هم‌چنین سایت‌های عمومی وجود دارد که مکانی را برای بحث کردن در مورد موضوعات گوناگون فراهم می‌کند.

برای والدین

شبکه‌های اجتماعی والدین و مادران، مکانی را برای زنان فراهم می‌کند تا مسائلی را در زمینه‌ی بارداری مورد بحث قرار دهند و نکاتی را در مورد بچه‌ها در همه‌ی رده‌های سنی به اشتراک بگذارند. برخی سایت‌ها به طور آنلاین از گروه‌هایی که مادران می‌توانند به آ‌ن‌ها ملحق شوند تا کمک کنند به همدیگر در زمینه‌ی مراحل وظایف والدین حمایت می‌کنند، مثلا آموزش آسان ، شروع مدرسه و تلاش برای باروری.

دیگر اشکال این شبکه‌ها ممکن است شامل وبلاگ‌ها، آلبوم‌های عکس، کلوب‌های ماه تولد و اتاق‌های گفتگو باشد. هم‌چنین اگر شما می‌خواهید فرصتی برای بحث کردن با والدین داشته باشید، بسیاری از سایت‌ها فرصتی را برای بحث در مورد موضوعات دیگر فراهم می‌کنند.

برای متخصصان

اگر شما زنی متخصص یا کارآفرین هستید، سایت‌های شبکه‌ای وجود دارند که اختصاص داده شده برای کمک به شما تا حرفه‌تان را به بازار عرضه کنید، ایده‌های خلاق را به اشتراک بگذارید، راهنمایی بگیرید و با زنان دیگر با علایق مشترک ارتباط برقرار کنید. فرصت‌هایی برای جلسات آنلاین و در یک موقعیت فیزیکی وجود دارد و برخی سایت‌ها مجموعه‌ای از منابع یادگیری دارند تا اعضایی را در مدیریت حرفه‌ای مدیریت کنند. سایت‌هایی که برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده، به صاحبان تجارت محدود نمی‌شود، آن‌ها می‌توانند کمک کنند به زنان تا مشاغل فعلی شان را ارتقا دهند و بر فرد دیگر تاثیر بگذارند. هرچند شبکه‌ها به طور آزاد وجود دارند، برخی خدمات آن‌ها ممکن است هزینه‌ای در برداشته باشند.

برای کاربران عمومی

نیاز نیست شما یک مادر یا متخصص باشید تا از شبکه‌های اجتماعی سود ببرید زیرا تعداد زیادی از سایت‌های جالب در دسترس، برای زنانی وجود دارد که فقط می‌خواهند چت کنند و تفریح داشته باشند. برخی سایت‌های عمومی بخش‌هایی برای موضوعات روزمره، مثل زیبایی، سرگرمی، سلامت، آشپزی، مد، خانواده، روابط دوستی و آموزش دارند. هم‌چنین سایت‌ها می‌توانند به طور متمرکز بر زنان یک سن یا یک موقعیت جغرافیایی خاص توجه کنند.

منبع:

Ashley Donohoe

http://socialnetworking.lovetoknow.com/Women%27s_Social_Networking

/انتهای متن/

درج نظر