امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک ریو را کسب کنم

نجمه خدمتی دختر 19 ساله تیراندازی است که در عرصه های داخلی و بین المللی می‌درخشد، این روزها در آذربایجان به سر می‌برد و در تلاش است تا بتواند سهمیه المپیک ریو را به دست آورد و پرچم ایران را بر بلندای قله جهان برافراشته کند.

0
 مونا گل نبی/
 
 این بانوی تیرانداز، در خصوص مسابقات جهانی آذربایجان گفت: مسابقات جام جهانی با حضور یک هزار و 38 ورزشکار از 83 کشور جهان در شهر گابالای آذربایجان برگزار می‌شود که امیدوارم بتوانم با یاری خداوند، در این رقابت ها پیروز شوم و سهمیه المپیک 2016 ریو را به دست آورم.
 
وی در خصوص نحوه ورودش به تیم ملی تیراندازی و علاقه اش به این رشته گفت: تیر اندازی را از 13 سالگی آغاز کردم. اولین مربی من مادرم بود که خودشان نیز مربی تیراندازی هستند و از کودکی مرا با این رشته آشنا کردند. مدت ها به همراه ایشان به سالن های تیراندازی می‌رفتم و این باعث شد علاقه بسیاری به این رشته پیدا کنم.
 
خدمتی در ادامه به افتخاراتی که در طول عمر ورزشی خود کسب کرده اشاره کرد و گفت: من متولد سال 75 هستم برای کسب تجربه و موفقیت راه زیادی در پیش دارم. در این دو سال که از زمان شروع فعالیت حرفه ای ام می‌گذرد، موفق به کسب مدال طلای تیراندازی تپانچه بادی 10 متر در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی شدم.
 
نخستین بانوی مدال آور در بازی های آسیایی در ادامه به موفقیت های خود در مسابقات دانشجویان 2015 جهان اشاره کرد: با کمک پروردگار و دعای خیر مردم توانستم پس از 4 روز از آغاز رقابت ها، اولین مدال کاروان ایران را در رقابت های یونیورسیاد کره جنوبی به دست آورم و صاحب مدال طلای تیراندازی تفنگ بادی 10 متر شوم. علاوه بر آن توانستم رکورد فینال این رقابت ها را نیز به نام خود ثبت کنم.
 
خدمتی ادامه داد: در وضعیت 50 متر نیز مدال برنز این مسابقات را کسب کردم.
 
این بانوی تیرانداز، به افتخارات دیگری که طی این سال‌ها به دست آورده اشاره کرد و گفت: مدت ها در تیم بیرجند تیر می‌زدم و حالا دو سال است که در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارم. در این مدت به مقام هایی از جمله، قهرمانی کشور، سوم قهرمانی کشور جوانان، دوم قهرمانی کشور نوجوان، و قهرمانی مسابقات چین دست پیدا کردم.
 
لازم به ذکر است که نجمه خدمتی پس از بازگشت از مسابقات آسیایی اینچئون بلافاصله به بیرجند رفت و در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، مدال طلای خود را به شهدای شهرش تقدیم کرد. ما نیز برای این جوان آینده دار آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون داریم. باشد که با دعای خیر مردم به بالاترین قله های قهرمانی جهان پای بگذارد.
درج نظر