افزایش 11 درصدی زایمان‌های طبیعی در کشور

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 11 درصدی سزارین و افزایش 11 درصدی زایمان‌های طبیعی در کشور، گفت: تعرفه‌گذاری به گونه‌ای اصلاح شده است که زایمان طبیعی بیشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت قرار گیرد.

0

به گزاش به دخت به نقل از فارس، سید حسن هاشمی اظهار داشت: هنوز با کاهش سزارین در کشور به کمتر از 30 درصد فاصله داریم و اکنون این میزان در کل کشور حدود 42 درصد است. البته این رقم نسبت به سزارین 56 درصدی سال‌های گذشته بهبود یافته و علاوه بر این تعرفه‌گذاری به گونه‌ای تغییر داده شده که زایمان طبیعی بیشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت باشد.

وی افزود: در بخشی از مراکز درمانی پیش از این 90 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین بود و. این مسئله عوارض زیادی برای مادران داشت ولی خوشبختانه در حال حاضر این عمل کنترل شده و در برخی از مراکز درمانی دولتی میزان سزارین کمتر از 20 درصد است. البته این موضوع در اعتباربخشی بیمارستانی هم به آن توجه شده و از بیمارستان‌ها خواسته‌ایم که در سال اول 10 و در سال‌های بعدی 5 درصد میزان سزارین را کاهش دهند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: میزان سزارین در کل کشور 11 درصد کاهش یافت و این معادل افزایش 11 درصدی زایمان طبیعی است که یک دستاورد بسیار مهم به شمار می‌رود.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای اختصاصی زایمان در کشور گفت: قبلا زایمان‌ها در سالن‌های بزرگ انجام می‌شد چرا که در سالن‌های زایمان برای سزارین تغییر کاربرد داده بود ولی خوشبختانه امروز واحدهای اختصاصی زایمان طبیعی راه افتاده و حتی همسر و همراهان مادر باردار می‌توانند در اتاق‌های اختصاصی حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت که به شهرستان فسا سفر کرده و از بخش‌های مراقبت‌های بارداری بیمارستان ولی عصر در این شهرستان بازدید کرده بود در ارتباط با این بازدید گفت: با افتتاح مرکز آموزش مراقبت‌های بارداری بخش زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان ولی عصر فسا 20 تخت زایمانی جدید در قالب واحدهای اختصاصی زایمان در آب و مراقبت‌های پس از زایمان به مجموعه تخت‌ةای این بیمارستان اضافه شد.

/انتهای متن/

درج نظر