افزایش دو برابری حضور در مجلس نشان‌دهنده اعتماد به بانوان است

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: افزایش دوبرابری حضور در مجلس نشان‌دهنده اعتماد به بانوان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران،شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی فکراسیون امید که بعداز ظهر امروز شنبه(18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات 3 پیام مهم داشت، اظهار داشت: اولین پیام این انتخابات حضور پررنگ مردم پای صندو‌ق‌های رأی بود.

وی افزود: دومین پیام را می‌توان حضور پرشور زنان، شرکت بانوان در انتخابات دانست و هم‌چنین سومین پیام را می‌توان افزایش دو برابری تعداد منتخبین زن در مجلس دهم دانست که از تعداد 9 نفر در مجلس نهم این تعداد به 18 نفر رسید و این نشان‌دهنده اعتماد هر چه بیشتر به بانوان در عرصه قانون‌گذاری است.

مولاوردی در ادامه تصریح کرد: آخرین پیام انتخابات 94 این بود که مردم با حضور در انتخابات به رویه‌ها و اقدامات تند و افراطی “نه” گفتند و اجازه ندادن رویه‌های گذشته ادامه پیدا کند.

معاون امور زنان رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زنان تصریح کرد: ما در دولت اطلس فعالیت‌های زنان را تدوین کردیم و مطابق نظرسنجی‌ها انتظارات بخشی از بانوان را از دولت و دستگاه‌های حاکم بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم هماهنگی و هم‌گرایی مجلس با سایر قوا می‌تواند به تقویت خانواده کمک کند، افزود: ما امیدواریم در مجلس جدید تعاملات به حداکثر برسد، پیشنهاد ما این است که نام فراکسیون زنان مجلس به فراکسیون امور زنان و خانواده تغییر اسم یابد و نباید فکر کرد که در این فراکسیون تنها باید زنان حضور داشته باشند بلکه می‌توان از ظرفیت آقایان و روحانیون نیز در این فراکسیون استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: از بانوان حاضر در مجلس انتظار می‌رود در سایر فراکسیون‌ها نیز حضور داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر