افزايش 3 درصدي مواليد در شش ماه نخست امسال

مديرکل سلامت خانواده، جمعيت ومدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از افزايش سه درصدي مواليد در 6 ماهه نخست سال جاري خبرداد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، محمد اسماعيل مطلق افزود: به رغم ادعاي برخي جمعيت شناسان مبني برکاهش مواليد؛ سال گذشته در کشور يک ميليون و 530 هزار مواليد ثبت شد که 65 هزار نوزاد بيش از انتظار ما به جمعيت اضافه شدند؛ ضمن اينکه ميزان ازدواج در اين مدت افزايش يافته است.
وي گفت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري؛ بر اساس نظريه هاي جمعيتي بايد ميزان باروري کلي به دو و يک دهم به ازاء هر هزار زن برسد؛ اين در حالي است که زمان حاضر ميزان باروري کلي يک و 9دهم است و با توجه به برنامه هاي اجرا شده اطمينان داريم که به ميزان مشخص شده خواهيم رسيد.
مطلق بيان کرد: از 14 بند سياست هاي جمعيتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري پنج بند آن مربوط به اين وزارتخانه است که وزارت بهداشت بلافاصله پس از ابلاغ آن؛ از ارديبهشت سال گذشته با همکاري سازمان ها ودستگاه هاي مختلف سياست هاي ياد شده را در کل کشور اجرا مي کند.
مديرکل سلامت خانواده، جمعيت ومدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، گفت: برنامه ريزي وزارت بهداشت بر اساس مشاوره، رسيدن به ميزان باروري کلي دو و يک دهم و همچنين سلامتي مادر و کودک است و هيچ مرکز بهداشتي وجود ندارد که در آن، بدون مشاوره به افراد، خدمات ارائه شود.

/انتهای متن/

درج نظر