افتتاح 500 مهد قرآنی

جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج در این سازمان گفت: افتتاح 500 مهدقرآنی در روز دوشنبه (فردا) یکی از برنامه های ما در هفته بسج است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مینا بیابانی افزود: قرار است این تعداد مهدقرآنی با حضور سردارمحمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان افتتاح شود.
وی با بیان اینکه در کشور بیش از سه هزار مربی مهدقرآنی داریم، ادامه داد: حدود دو هزار و 400 مهدکودک و پیش دبستانی قرآنی در سراسر کشور فعالیت دارد. بیابانی خاطرنشان کرد: با افتتاح این تعداد مهدقرآنی،‌تعداد مهدها به دو هزار و 900 مهدقرآنی می رسد.
بیابانی ادامه داد: در این مهدهای قرآنی کودکان سه تا 6 سال و در پیش دبستانی های قرآنی نیز کودکان 6 ساله فعالیت های قرآنی را آموزش می بینند.
وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی این کودکان در حسینیه ها و مساجد است، اضافه کرد: مهدهای قرآنی مانند مهدهای کودک کار مراقبتی انجام نمی دهند بلکه کار تربیتی دارد و بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی کودک نسل انقلاب را تربیت می کنند.
جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همچنین قرار است در این هفته بسیجیان نمونه کشوری، فرماندهان گردان ها، پایگاهها، حوزه های خواهران و برادران نمونه، سرمربیان حلقه های صلحیان و نفرات برتر و نمونه بسیجی با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند.
بیابانی با بیان اینکه حضور در نمازجمعه توسط بسیجیان از دیگر برنامه های این هفته بسیج در کشور است، اظهار داشت: همچنین روز پنجشنبه هفته جاری برنامه دیدار با خانواده شهدا و میثاق با شهدا انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی در حوزه زنان با عنوان تبیین الگوی سوم نه شرقی و نه غربی و زن انقلابی با حضور بانوان فعال در این حوزه از دیگر برنامه های هفته بسیج است.
هفته بسیج از امروز 30 آبان آغاز و تا ششم آذرماه ادامه دارد.
جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی و کارآفرینان که به صورت مشترک برای خواهران و برادران برگزار می شود از دیگر برنامه هایی است که در این راستا از 44 زن فعال در این عرصه تجلیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین چهار نفر از این بانوان به طور ویژه تجلیل می شوند و اسمشان در کتاب ویژه اقتصاد مقاومتی چاپ می شود.
بیابانی برگزاری مراسم پیاده روی اربعین با حضور جاماندگان اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود را از دیگر برنامه های هفته بسیج به ویژه در روز اربعین حسینی دانست.
وی خطبه خوانی حضرت زینب (س) با نام پژواک ندای زینب (س) را از دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و افزود: این برنامه به طور همزمان در روز اربعین حسینی در 29 مرکز استان همراه با تعزیه خوانی برگزار می شود.

/انتهای متن/

درج نظر