اعتراض وزرای زن فرانسه به آزار جنسی در عرصه سیاسی

در میان این وزرا نام کریستین لاگارد، رئیس فعلی صندوق‌بین‌المللی پول، روزلین بشلو، وزیر پیشین سلامت و سیسل دوفلو، وزیر شهرسازی دیده می‌شود که در بیانیه‌ای در هفته نامه»ژورنال‌ دو دیمانش» اعلام کردند: ما همه انواع آزارهای جنسی، برخوردهای تبعیض‌آمیز و رفتارهای نامناسب سیستماتیک را به طور قطع محکوم می‌کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از کائنات، در این بیانیه از همه گروه‌ها و احزاب سیاسی فرانسه خواسته شده است که با انجام تحقیقات دریابند که تاکنون موارد آزار جنسی زنان اتفاق در میان کارکنان آنان افتاده است یا خیر و درصورت وجود چنین مواردی، قربانیان را تشویق کنند که با بیان کردن داستانهایشان، کمک کنند عدالت درباره متهمان اجرا شود.
این بیانیه چند روز پس از آن منتشر شد که دنیس پوپین، معاون رییس پارلمان فرانسه به آزار جنسی زنان متهم شده بود. هفته گذشته پوپین، به دلیل ادعاهایی در مورد آزار جنسی مجبور به استعفا شد، هر چند که او این ادعاها را رد کرده است.


همچنین پیشتر میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه پس از دوبار انکار رفتار نامناسب خود علیه زنان اعتراف کرد که در برابر یک خبرنگار زن رفتار ناشایستی از خود نشان داده است. در این بیانیه آمده است: دیگر کافی است. دیگر مصونیت از مجازات وجود ندارد. امروز فضای بهتری در حوزه قضایی برای اعمال مجازات علیه عاملان آزار جنسی وجود دارد گرچه هنوز قوانین مرتبط کافی نیست.

/انتهای متن/

درج نظر