اشاعه فرهنگ ساده زیستی در جامعه از اصلی ترین رسالت های زنان است

زنان با توجه به اینکه نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و بر نیم دیگر هم اثرگذارند نقش های مهمی را ایفا میکنند و ترویج فرهنگ ساده زیستی یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسالت هایی است که بر دوش زنان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از زنان خبر، نقش زنان همیشه و همواره بی‌بدیل بوده است و در هر برهه حساسیت‌های خاص خود را داشته‌ است که با درک به‌موقع و صحیح موقعیت و اقتضائات زمان و در صورت داشتن بصیرت و ذکاوت کافی می‌توان آن را تشخیص داد و به آن عمل کرد. همان‌گونه که اسوه‌های بی‌بدیل ما بانوان عصمت و بصیرت حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) و… در نهایت پاکی و معرفت با درک صحیح اقتضائات زمان و وظیفه شرعی و الهی خود در پی پاسداری و حمایت و اطاعت از ولایت امر زمان خود تا پای جان ایستادند و با دلدادگی و ایمان و افتخار نام خود را در دل تاریخ جاودانه ساختند، ما نیز باید تکلیف خود را به‌درستی انجام دهیم.
بدین منظور، درک استراتژی دشمن در مقیاس جهانی و راهبردهایش در عرصه داخلی به‌همراه شناخت عوامل و نیروهای پیاده نظام در درون کشور از وظایف اولیه و دائم همه ماست و همواره مقام معظم رهبری در سخنانشان به موضوع تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن تأکید کرده‌اند.
درک مسائل مهم زنان با اولویت‌های واقعی و نه‌ساختگی نیز باید در رأس دغدغه‌های ما باشد تا بتوانیم بدون اشتباه و جابه‌جایی اولویت‌ها، نیازها و مسائل اصلی و فرعی زنان را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
با توجه به اینکه بیش از ۸ هزار نفر از کارمندان سازمان را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش کلیدی و مؤثر در امر پژوهش، تولید، برنامه‌سازی و… دارند، اهتمام و توجه ویژه به مسائل زنان سازمان از اولویت‌های دفتر امور بانوان است و البته برنامه‌های متعددی از گذشته تاکنون در دفتر امور بانوان در امر آموزش، فرهنگ‌سازی، رفاه و حل مشکلات بانوان صورت گرفته‌است.
از سوی دیگر، درباره نقش زنان در اقتصاد مقاومتی باید گفت که زنان با توجه به اینکه نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و بر نیم دیگر هم اثرگذارند، نقشی بسیار مؤثر و کلیدی در عرصه اقتصاد مقاومتی هم در حوزه مسائل مربوط به اشتغال و هم در حوزه خانواده به عهده دارند.
با توجه به اینکه رسالت رسانه‌ملی به‌ویژه در بحث آموزش و تشویق و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و از طریق برنامه‌سازی‌های سازمان صورت می‌گیرد، در حوزه خانواده هم انتخاب سبد خانوار و فرهنگ ساده‌زیستی، پرهیز از اسراف و اشرافی‌گری و ترویج حمایت از تولیدات داخلی، بیانگر نقش مهم زنان در این امر مهم است.
در خاتمه در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته و به دو میلاد در ابتدا و انتهای سال متیمن و متبرک شده، با همکاری و همدلی همه همکاران بتوانیم برای پیشبرد اهداف رسانه و وظایف دینی و ملی خود گام برداریم و زمینه‌های شکل‌گیری جامعه توحیدی را بیش از پیش فراهم کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر