از تخفیف 30 درصدی قیمت چادرهای مشکی تا دوخت «رایگان»

مصلی امام خمینی(ره) این روزها شاهد برگزاری اولین نمایشگاه مستقل عفاف و حجاب است که محصولات عرضه شده در این نمایشگاه نسبت به بازار 10 تا 30 درصد ارزان‌تر است و غرفه‌ای نیز برای دوخت رایگان چادر اختصاص داده شده است.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، چند سالی است که برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با ماه مبارک رمضان عجین شده است و طرفداران محصولات حجاب و عفاف با آمدن ماه مبارک رمضان به دنبال بازگشایی این نمایشگاه هستند تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سال 91 اولین نمایشگاه عفاف و حجاب برگزار شد که با استقبال خوب جامعه متدین کشورمان مواجه شد  از آن سال به بعد هر سال این نمایشگاه برگزار شد و امسال چهارمین سال برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در ماه مبارک رمضان است اما این‌بار یک تفاوت اساسی در برگزاری نمایشگاه وجود دارد و آن این است که در سال‌های گذشته برگزار کننده نمایشگاه عفاف و حجاب کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود اما امسال برای اولین بار این نمایشگاه مستقل از وزارت ارشاد و توسط انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در چهارمین روز برگزاری این نمایشگاه سری به آنجا زدیم تا از شرایط فروش محصولات حجاب و کیفیت برگزاری نمایشگاه گزارشی را تهیه کنیم.

 

تبلیغات ضعیف رسانه‌های جمعی در مورد برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب

ساعت کار نمایشگاه از ساعت 18 آغاز می‌شود و با نزدیک شدن به ساعت شروع نمایشگاه کم کم غرفه‌داران آماده پذیرایی از علاقه‌مندان و روزه دارانی می‌شوند که برای تهیه مایحتاج خود به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند، با تعدادی از غرفه‌داران در مورد کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال و تفاوت آن با سال‌های گذشته صحبت کردیم، یکی از غرفه‌داران که ملحقات حجاب مانند ساق دست، مقنعه و هدبند می‌فروخت با بیان اینکه امسال برگزاری این نمایشگاه توسط فعالان این زمینه برگزار می‌شود گفت: این نکته هم نقطه قوت این نمایشگاه است و از طرفی برخی مشکلات نیز به همراه داشته است به عنوان مثال چون برگزار کنندگان از جنس خود تولیدکنندگان هستند بنابراین شرایط موجود را به خوبی درک می‌کنندو برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تلاش می‌کنند تا نقط ضعفی اگر وجود دارد برطرف شود اما نقطه ضعف آن تبلیغات اندک در رسانه‌های جمعی و در سطح شهر است که متأسفانه در این زمینه گویا دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی را با این مجموعه ندارند و همین موضوع نیز تا حدودی بر روی میزان حضور مردم در نمایشگاه تأثیر دارد.

این غرفه‌دار نمایشگاه عفاف و حجاب با بیان اینکه امسال برترین تولیدکنندگان محصولات حجاب در نمایشگاه حضور دارند آن را فرصت مناسبی برای مردم دانست تا بتوانند نیازهای خود را با قیمت مناسب از این نمایشگاه خریداری کنند.

 

تخفیف 10 تا 30 درصدی محصولات حجاب در نمایشگاه/ غرفه دوخت رایگان

یکی دیگر از غرفه‌داران که عرضه کننده پارچه‌های چادری مشکی و رنگی در نمایشگاه است، گفت: امسال هماهنگی‌ها برای برگزاری نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهتر بود و در سال‌های گذشته در روزهای اول غرفه‌ داران فروش زیادی را نداشتند اما از آغاز این دوره نمایشگاه فروش داشتیم هرچند با توجه به اینکه روزهای آغاز نمایشگاه است و شاید فروش‌ها زیاد نبوده است اما نسبت به سال گذشته بهتر بود.

وی در مورد قیمت‌های عرضه محصولات در این نمایشگاه می‌گوید: تمام غرفه‌ها در مورد محصولات خود تخفیف 10 تا 30 درصدی را نسبت به بازار لحاظ کرده‌اند بنابراین قیمت‌ها نسبت به بیرون بسیار مناسب تر است و با توجه به اینکه غرفه‌ای برای دوخت رایگان نیز در نظر گرفته شده است با در نظر گرفتن آن در مجموع قیمت‌های نمایشگاه 40 درصد برای خریداران مقرون به صرفه‌تر است.

یکی از اعضای خانواده‌ای که مشغول خرید پارچه چادری از این غرفه بودند با تأیید صحبت‌های صاحب غرفه گفت: پارچه‌ای را که من هم اکنون از اینجا قواره‌ای 40 هزار تومان خریدم سال گذشته در بازار قواره‌ای 60 هزار تومان خریده بودم.

وی همچنین از مکان برگزاری نمایشگاه نیز اظهار خرسندی کرد و گفت: امسال کیفیت برگزاری نمایشگاه و دسترسی آن برای خریداران مناسب‌تر از سال‌های گذشته است اما به دلیل تبلیغات کم از طریق رسانه‌های جمعی شاید هنوز مردم زیادی از برگزاری این نمایشگاه با خبر نباشند و از طرف دیگر در سال‌های گذشته در کنار نمایشگاه قرآن این نمایشگاه برگزار می‌شد اما امسال مستقل برگزار شده است و شاید مردم این ذهنیت را داشته باشند که هنوز در جنب نمایشگاه قرآن این نمایشگاه برگزار می‌شود که این موضوع نیازمند اطلاع رسانی گسترده است.

در یکی از غرفه‌های نمایشگاه تعداد 10 دستگاه چرخ خیاطی تعبیه شده است که دوخت رایگان چادر را بر عهده دارند و خریداران میتوانند پارچه‌ةای خریداری شده را در این بخش به فروش برسانند، همچنین یکی از تفاوت‌های دوخت رایگان سال جاری با سال‌های گذشته در این است که امسال مراجعه کنندگان به نمایشگاه مِ‌توانند پارچه هایی را که از بیرون از نمایشگاه نیز خریداری کرده‌اند در این غرفه به صورت رایگان بدوزند.

 

مهدکودک پذیرای کودکان مراجعه کننده به نمایشگاه است

در فضای نمایشگاه غرفه‌ای به مهدکودک اختصاص یافته است که در طول مدتی که خانواده‌ها برای خرید در نمایشگاه هستند می‌توانند کودکان خود را به آنجا بسپارند و در این مدت کودکان در این غرفه فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند از جمله آشنایی با شرایط روزه‌داری، کشیدن نقاشی، آشنایی با غذاهای قرآنی و در انتها از آنها عکس یادگاری گرفته می‌شود.

 

عرضه پارچه‌های چادری از 25 هزار تومان تا 320 هزار تومان

یکی دیگر از غرفه‌داران که چادرهای دوخته شدم را در این نمایشگاه عرضه می‌کند از کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آینده برگزاری نمایشگاه خبر می‌دهد و می‌گوید: تا الان قیمت‌های محصولات عرضه شده در غرفه ما نسبت به بازار حدود 20 درصد کمتر است که از طرف مسئولان نمایشگاه به تمام غرفه‌ها اعلام شده است برای روزهای آینده 15 درصد دیگر قیمت‌ةای خود را کاهش دهند.

وی در مورد گرانترین و ارزانترین چادرهایی که در غرفه خود به فروش می رساند، گفت: گرانترین چادری که در این غرفه به فروش می‌رسد 125 هزار تومان است که در بازار 155 هزار تومان فروخته می‌شود و بازهم قرار است از همین قیمت 15 درصد دیگر نیز کاسته شود.

این عرضه کننده چادر مشکی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب علاوه بر اینکه برای فروشندگان سود اقتصادی به همراه دارد باید توجه داشت که در حقیقت فعالیتی فرهنگی است و استفاده کنندگان از این محصولات مبلغان استفاده از محصولات حجاب در سطح جامعه می‌شوند بنابراین تأکید بر جنبه‌های فرهنگی این نمایشگاه را نباید فراموش کرد.

یکی دیگر از فروشندگان پارچه چادری می‌گوید: در سال جاری با توجه به افزایش تعرفه واردات چادر به کشور قیمت‌ها مقداری بالاتر رفته است و بر روی هر یارد به نسبت نوع پارچه از 1500 تومان بیشتر باید پرداخت کنیم که همین موضوع به خریداران نیز می‌رسد و در نتیجه بر روی میزان خرید آنها تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: کمترین قیمت پارچه چادری 50 هزار تومان و گرانترین پارچه چادری لمه 270 هزار تومان است.

یکی دیگر از فروشندگان نیز باشاره به تخفیف‌هایی که در این نمایشگاه وجود دارد، گفت: پارچه چادری رنگی از 25 هزار تومان آغاز و تا 150 هزار تومان است و پارچا چادری مشکی از 40 هزار تومان تا 320 هزار تومان وجود دارد، تلاش شده است در این نمایشگاه تمام اقشار جامعه با هر سلیقه و درآمدی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

عرضه لباس‌های مردانه و لباس کودکان در 4 غرفه

همچنین در این نمایشگاه 2 غرفه به عرضه لباس مردانه و 2 غرفه نیز به عرضه لباس کودکان اختصاص دارد و بخشی با عنوان نگارخانه در این نمایشگاه دایر شده است که برترین محصولات حجاب درآنجا به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه عفاف و حجاب امسال از محل در ورودی شماره یک مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده است که از ساعت 18 تا یک بامداد پذیرای علاقه‌مندان است و تا 18 تیرماه نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

/انتهای متن/

درج نظر