ازدواج بدون خانواده هرگز …

ازدواج منهای خانواده و منهای روابط خویشاوندی و فامیلی یک ازدواج ناموفق و نافرجام است و جواب نمی دهد. پس موقع ازدواج واقع بینانه به موقعیت و رضایت خانواده خود و طرف مقابل تان توجه و دقت کنید.

0

 نسیم شهسواری/

ازدواج کردن به‌شرط‌چاقو خیلی سریع، آسان و خودمانی نیست، به عبارت دیگر اگر بخواهید طعم شیرین هندوانه زندگی‌تان را بچشید، باید اما و اگرهای زیادی بیاورید و هزار یک راه را بروید و امتحان کنید تا بتوانید طعم شیرین و رنگ دل‌نشین هندوانه زندگی‌تان را تضمین کنید.

این بار در قاچ سوم هندوانه زندگی، می‌خواهیم از خانواده حرف بزنیم و ببینیم و بدانیم که نقش خانواده و پذیرش آن‌ها در ازدواج به چه میزان مهم است.

اگر تجربیات زوج‌هایی را که با وجود مخالفت‌های محکم والدین شان ازدواج‌کرده‌اند بشنوید، خواهید دید که ازدواج خالی از خانواده و زندگی بدون خانواده آنچنان هم دل‌چسب و دل ربا نیست.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که هنگامی‌که سلیقه خانواده شما با شما متفاوت است، چه باید کرد؟

 بد نیست که در چنین مواردی علت مخالفت‌های پدر و مادرتان را بدانید، چراکه علت بسیاری از این مخالفت‌ها تنها یک اختلاف سلیقه اندک نیست، بسیاری از این مخالفت‌ها از روی دانستن چیز‌هایی است که ما از فهم  آنها عاجزیم و تجربه‌های کوتاه مان از زندگی فرصت درک کردن شان را به ما نداده است.

 

رفت‌وآمد نکردن با والدین امکان‌پذیر نیست

بعضی جوان‌ها وقتی از مخالفت خانواده‌ها با ازدواج شان مطمئن می‌شوند، می‌گویند که ما می‌خواهیم باهم ازدواج کنیم و اگر لازم باشد با خانواده‌ها رفت‌وآمد نمی‌کنیم. در اینجا باید این نکته را گوشزد کرد که رفت‌وآمد نکردن با والدین امکان‌پذیر نیست. چراکه هر زندگی نو پا و تازه شکل‌گرفته‌ای فراز و نشیب‌ها و بالا و پایین‌های بسیاری دارد که زوج جوان که تازه، نخستین تجربیات زندگی مشترکشان را تجربه می‌کنند؛ در صورت برخوردار نبودن از حمایت‌های مالی و روانی والدین، قادر به حل‌وفصل این مشکلات نخواهند بود و قطعاً درروند حل این مشکلات با سختی‌های بسیاری روبرو خواهند شد.

علاوه بر این با توجه به ویژگی‌های روانی انسان و اینکه انسان موجودی اجتماعی است و با توجه به نیاز انسان به زندگی و تعاملات اجتماعی، نمی‌توان زندگی بدون خانواده را برای یک زوج جوان ایرانی تصور کرد. این زندگی‌های اجتماعی از دید و بازدید با فامیل‌های درجه یک مثل والدین شروع می‌شود و به رفت‌وآمدها و دورهمی خانوادگی با عمه و خاله دایی ختم می‌شود… شاید دختر و پسری بتوانند در یک دوره موقت این رفت‌وآمدها را قطع کنند ولی در درازمدت با آسیب‌های متفاوت روحی و روانی مواجه می‌شوند و نوعی دل‌زدگی از زندگی و احساس تنهایی در آن‌ها پدیدار می‌گردد. درواقع هر کدام از دختر یا پسر که ارتباطش با خانواده‌اش قطع شود، بعد از مدتی احساس دل‌تنگی به سراغش خواهد آمد؛ و علاوه بر دل‌تنگی، این سرزنش‌های پی‌درپی و ناراحت‌کننده فامیل و دوست آشناست که او را لحظه‌ای آرام نخواهد گذاشت و پایان ناخوشایند این داستان است که در این شرایط دخترها و پسرها به دنبال مقصر اصلی این قطع ارتباط خواهند بود و با کمال تأسف همسرشان را متهم ردیف اول تمامی این مشکلات می‌یابند و همین اتهام کافی است تا روزهای خوش کم‌کم از زندگی نوپای آن‌ها فاصله بگیرد و دلخوری و کدورت جای تمامی احساسات عاشقانه روزهای نخستین زندگی را ‌بگیرد و همین امر نخستین جرقه برای بروز و ظهور اختلافات جدید و جدی‌ می‌شود.

 

ازدواج منهای خانواده در ایران جواب نمی دهد

 باید توجه داشت که در ایران فقط دو نفر ازدواج نمی‌کنند بلکه در کشور و فرهنگ ما ازدواج کردن معنایی عمیق‌تر و گسترده‌تر از سایر فرهنگ‌ها دارد. ایران کشوری است که خانواده‌هایش در هم تنیده و به هم متصل‌اند خانواده‌هایی که هنوز که هنوز است در آن‌ها پدر، مادر، خواهر، برادر و رابطه‌های خویشاوندی و فامیلی معنا و مفهوم دارد.

دانستن همین اصل مهم کافی است تا بدانید که ازدواج منهای خانواده و منهای روابط خویشاوندی و فامیلی در ایران یک ازدواج ناموفق و نافرجام است و جواب نمی دهد.

 پس آگاهانه تصمیم بگیرید تا خودتان مسبب تلخی روزهای زندگی‌تان نشوید.

هندوانه زندگی‌تان خوش‌رنگ و شیرین باد.

/انتهای متن/

درج نظر