اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اجرای پایلوت طرح توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار در شهرری گفت: این طرح طی دوماه آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، شهین‌دخت مولاوردی شامگاه پنجشنبه در برنامه جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد رسول اکرم (ص) جهانشهر کرج برگزارشد اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر جمیع شئون و الگویی مناسب  برای زنی است که اسلام می‌خواهد .

وی با اشاره به لزوم تببین و شناساندن ابعاد شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) به نسل کنونی، افزود: در سالیان پس از انقلاب‌اسلامی هنوز ابعاد ناشناخته وجودی حضرت زهرا(س) برای نسل جوان به صورت روان و به روز و ساده تبیین نشده واین مسئولیتی بزرگ بر دوش ما است.

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تلاش امام خمینی(ره) برای احیای شخصیت زنان مسلمان در کشور بیان کرد: امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان است .

وی با بیان اینکه زنان در صحنه های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دروان دفاع مقدس نقشی بی بدیل بود.

معاون رئیس جمهور در امور خانواده  گفت: زنان ایرانی در حال حاضر با حفظ ارزشهای اخلاقی و دینی خود به برکت جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند و مشغول خدمت هستند.

معاون رییس جمهور در خصوص برنامه‌های حمایتی دولت در امور زنان و خانواده  بیان کرد : ایحاد مهد‌کودک در زندان‌ها ، بیمه زنان خانه‌دار ، ایجاد اشتغال برای زنان دارای تحصیلات دانشگاهی،  ساماندهی زنان معتاد و کارتن خواب ، حمایت از زنان قربانی خشونت و کاهش ساعت کاری زنان شاغلی که فرزند و یا همسر معلول در منزل دارند  از مواردی است که در دولت یازدهم پیگیری به صورت  جدی پیگیری می‌شود.

وی در مورد بسته حمایتی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت : بسته حمایت از زنان سرپرست خانوار با اولویت روستایی یکی دیگر از مواردی است که به طور قطع در دولت تدبیر و امید به انجام می رسد.

ملاوردی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای کشورمان با کشورهای 5+1 اشاره کرد و افزود : بیانیه لوزان نشان دهنده ایجاد تعامل سازنده جمهوری اسلامی و دولت محترم با دیگر کشورها در چارچوب رعایت منافع مشترک است.

وی با اشاره به مذاکرات فشرده 18 ماهه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان  بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای دولت یازدهم به دنیا ثابت کرد که دیپلماسی همواره منطقی تر و ارزان تر از جنگ است و جمهوری اسلامی ایران با رعایت حقوق و منافع متقابل به دنبال تعامل با دنیاست.

ملاوردی با اشاره به روند روبه جلوی مذاکرات در ماه های آینده افزود: ایران در ادامه مذاکرات به دنیا ثابت می کند که به دنبال تعامل و صلح در چارچوب احترام به بشریت است و از جنگ افروزی فاصله بسیاری دارد.

معاون رییس جمهور در ادامه به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی پرداخت و افزود: با توجه به ترسیم اولویت‌های کشور که در نامگذاری های هرسال از سوی رهبری انقلاب اعلام می شود، مسئولان بایستی با منتقدین خود رفتار مناسبی داشته باشند و در مقابل نیز مردم ، خدمات دولت را نادیده نگیرند.

مولاوردی در خصوص برخی مشکلات کشور نیز خاطرنشان کرد که آنچه در جلسات مختلف عنوان شده است ، امروز کشور با پدیده های مختلفی همچون مشکلات زیست محیطی و کم‌آبی مواجه است که بایستی برای آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، کشور توانسته در سطح منطقه به توسعه متوازن و مورد نظر دست یابد و این مهم یکی از ویژگی‌های ممتاز کشور است.

مولاوردی گفت:  تاکنون 20 تفاهمنامه از نیمه دوم سال 92 تا به حال با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسانده ایم و طرح جامع توانمند سازی زنان نیز اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح پایلوت طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهرری اجرا شده و منتظر نتیجه آن هستیم که به صورت یک مدل حمایتی به کل کشور هستیم و اگر این مدل تهیه شود در کل کشور اجرا می‌شود.

وی در مورد زمان به نتیجه رسیدن این طرح گفت:  این طرح طی دوماه آینده به نتیجه می رسد.


/انتهای متن/

درج نظر