آغاز دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی ‌زنان‌ در توسعه‌ پایدار

سهیلا جلودار‌زاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان در گفت وگو با به دخت برنامه‌ چندمنظوره «رویداد94» را که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف تبیین جایگاه «نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار»برگزار می شود، تشریح کرد.

0

فرشته میرزا/

«رویداد94» که با بهره‌گیری از تجربیات موفق ملی ‌و بین‌المللی با تمرکز بر کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان است، در چهار بخش نمایشگاه، همایش، کتاب معرفی بانوان کارآفرین و جایزه بانوی کارآفرین سال اجرا می‌شود.

از مهم‌ترین برنامه‌های این رویداد می‌توان به برگزاری نمایشگاه زنان کارآفرین اشاره کرد که با هدف معرفی، ارائه توانمندی، الگوسازی به زنان در توسعه پایدار و تبادل تجارب موفق کارآفرینی ترتیب داده می‌شود. برگزاری همایشی با محورهای «زن و توسعه»، «زنان در خانواده و جامعه» و «کارآفرینی زنان» از دیگر برنامه‌های این رویداد بزرگ خواهد بود. 

سهیلا جلودار‌زاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان درباره این رویداد به خبرنگار به‌دخت گفت: در این رویداد 30 گروه کالایی و خدماتی حاضر خواهند شد و توسط هیأت داوری از هر گروه یک نفر به عنوان بانوی کارآفرین گروه مربوطه انتخاب شده و از بین آنان یک نفر به عنوان بانوی کارآفرین سال برگزیده خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی نشان دادن الگوی توسعه ‌یافتگی زنان در بازار کسب و کار است؛ زنانی که در کنار وظایف مادری و همسری، در حال اشتغال‌زایی و تولید ثروت در کشور هستند و در تولید ملی و کارآفرینی اجتماعی حضور مؤثری دارند.

2

رئیس ستاد برگزاری این همایش با بیان اینکه رویداد94 از 24 تا 27 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، اظهار داشت: حدود ده هزار متر نمایشگاه برای به نمایش‌گذاشتن نتایج فعالیت‌های بانوان کارآفرین در غرفه‌های مختلف تدارک دیده ایم. یکی از اتفاقات خوب این نمایشگاه  پیش‌بینی گذرگاه‌های کارآفرینی برای زنان است که شامل دو گذرگاه می‌باشد؛ در گذرگاه اول خدمات مشاوره‌ای از جمله آموزش نوشتن طرح تجاری، آشنایی با روش‌های تأمین منابع مالی، آشنایی و شیوه ارتباط‌گیری با اصناف مختلف تجاری، به اقشار مختلف بانوان و حتی زنانی که تحصیلات پایینی داشته و یا تجربه بالایی ندارند، صورت می‌گیرد؛ در گذرگاه دوم نیز شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان ایده حضور دارند و خرید و فروش ایده در این گذرگاه وجود خواهد داشت.

جلودارزاده با بیان اینکه این گذرگاه‌های کارآفرینی برای تمام بانوان شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی مفید خواهد بود، افزود:  هدف ما این است که به اشخاص علاقه‌مند، آموزش‌های لازم در زمینه ایجاد کسب و کار داده شود و اطلاع رسانی همین افراد به اشخاص دیگر موجب گسترش تدریجی این برنامه و در نهایت افزایش توانمندی زنان کارآفرین خواهد شد و قطعاً چنین سیستم آموزشی، در ایجاد یک نگرش صحیح در مدیران زن بخش‌های دولتی و خصوصی، نسبت به جایگاهی که قرار داشته و خدمتی که انجام می‌دهند، ضروری است.

نماینده مردم تهران در دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این رویداد شاهد حضور و همکاری بیش از هزار نفر از بانوان فعال کشور خواهیم بود و این همکاری چهارجانبه از سوی دانشگاه، دولت، بخش خصوصی و سازمان‌ها مردم نهاد، فرصتی برای ایفای نقش صحیح هرکدام از این بخش‌ها در برابر مردم – چه نخبگان و چه افراد عادی- است.

جلودارزاده یکی از دغدغه‌های بزرگ مادران کشورمان را بحث اشتغال فرزندان دانست و ادامه داد:  یکی از دلایل مهم استقبال این زنان از کارآفرینی، آینده‌نگری آن‌ها در وضعیت اشتغال فرزندان‌شان است و از آنجا ‌که  عرصه ای  برای عرضه محصولات کارآفرینی زنان در کشور وجود ندارد، برگزاری اینگونه برنامه‌ها موجب آشنایی این زنان با شیوه فعالیت همدیگر، کسب تجربه و انگیزه‌سازی برای حضور مفیدتر آن‌ها در بازار کسب و کار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه ما باید برای از بین بردن فقر کوشا باشیم، تأکید کرد: برای بالابردن ارزش پول، کاهش تورم و رونق اقتصادی کشور باید کسب و کارهای جدید راه اندازی کنیم و نقش آفرینی بانوان در این عرصه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گزارش به‌دخت، علاقه مندان می‌توانند، برای شرکت در رویداد94 از 24 تا 27 شهریورماه در مصلی تهران حضور پیدا کنند و برای اطلاعات بیشتر به نشانی WWW.WOMENSD.COM مراجعه کنند.

/انتهای متن/

 

 

 

درج نظر