آسيب به هورمون هاي زنانه با سيگار

0

به گزارش به دخت به نقل از خبر نو، آيا مي دانستيد سيگار کشيدن در بانوان مي تواند به هورمون استروژن در بدن آنان آسيب برساند و موجب يائسگي زودرس در آنان شود!

محققان داده هاي مربوط به بيش از ۲۵۰۰۰ زن سوئدي را که به مدت ۱۶ سال تحت آزمايش بودند، مورد بررسي قرار دادند. از بين اين افراد، در طول اين مدت ۶۰۰۰ تن فوت کردند.
محققان اعلام کردند که زناني که در سن ۴۰ سالگي يائسه شدند در ميان سالي فوت شدند. اين رقم ۱.۳ سال کمتر از سن مرگ افرادي است که در سن ۶۰ سالگي يائسه شدند.
افراد سيگاري در مقايسه با غير سيگاري ها و افرادي که در گذشته سيگاري بودند ولي اکنون ترک کرده بودند، ۲.۵ سال زودتر فوت کردند.
سيگاري هايي که در سن ۴۰ سالگي يائسه شدند، در ميان سالي فوت کردند، که ۲.۶ سال کمتر از آن هايي است که در سن ۶۰ سالگي يائسه شده بودند. يائسگي قبل از سن ۴۰ سالگي، زودرس محسوب مي شود.
محققان بيان کردند که سيگار علائم کمبود استروژن در زناني را که در سن پايين يائسه مي شوند، تشديد مي کند. اين مطالعه همچنين نشان داد که زناني که ديرتر يائسه شدند معمولاً غير سيگاري بودند و يا از درمان هاي هورموني استفاده کرده بودند.
اين مطالعه نشان مي دهد که زنان مي توانند با انتخاب هاي درست مانند ترک سيگار در به تاخير انداختن يائسگي نقش داشته باشند و در نتيجه طول عمر خود را افزايش دهند.

/انتهای متن/

درج نظر