آثار مهشید میرمعزی در نمایشگاه کتاب

مهشید میرمعزی با سه کتاب جدید در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،این مترجم اظهار کرد: داستان «لی‌لا، لی‌لا» یک سرقت ادبی به نوعی ناخواسته را روایت می‌کند. یک جوان یک پاتختی می‌خرد و در کشو آن یک داستان ماشین‌نوشته را پیدا می‌کند. در ادامه این جوان تصمیم می‌گیرد داستان را به نام خودش چاپ کند.

22-701.jpg

او افزود: بخشی از داستان با ترس این جوان از فاش شدن دروغش می‌گذرد و در ادامه صاحب داستان پیدا می‌شود و ….

میرمعزی درباره سبک این کتاب اظهار کرد: علاوه بر این‌که داستان عاشقانه‌ است به نوعی تجارت کتاب را نیز بررسی می‌کند. همچنین در داستان به نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز پرداخته می‌شود. به طور کل می‌توانم بگویم «لی‌لا، لی‌لا» داستان روان و جذابی است که ارزش خواندن را دارد.

کتاب «لی‌لا، لی‌لا» به قلم مارتین زوتر – نویسنده سوئیسی – و با ترجمه مهشید میرمعزی در 349 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 21500 تومان توسط نشر آموت منتشر شده است. این اثر برنده جایزه سوئیس آوارد (ویژه رمان‌های پرفروش) شده است.

در هفته‌نامه اشپیگل درباره نویسنده این اثر نوشته شده است: «مارتین زوتر با قدرت داستان‌سرایی خود همچنین داستان‌هایی که استادانه طراحی شده‌اند، خوانندگانی وفادار برای خود دست و پا کرده است. او قادر است تعادل میان داستان جنایی هیجان‌انگیز و رمان جنایی را با حفظ سطح ادبی بالا برقرار کند.»

کتاب «کامو: آرمان سادگی» زندگی‌نامه آلبر کامو، نوشته آیریس رادیش، به قیمت 25000 تومان و کتاب «روایت‌هایی از گوته» نوشته یورگ دریوز، به قیمت 12000 تومان از دیگر آثار جدید مهشید میرمعزی است که توسط نشر ثالث در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

این مترجم همچنین از ترجمه اثر ضدجنگی خبر داد که به زودی به چاپ سپرده می‌شود. او درباره این کتاب توضیح داد: در تمام دنیا لزوم نوشتن و ترجمه آثار ضدجنگ حس می‌شود. همه باید آثاری را که درباره جنگ نوشته شده است بخوانند و از پیامدهای جنگ باخبر شوند. در این اثر نویسنده زندگی‌نامه خود را طی جنگ جهانی اول و دوم نوشته است. نکته جالب این کتاب این است که با وجود این‌که اتفاقات در دهه اول قرن 20 رخ داده اما به شکل عجیبی شبیه امروز است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر